جف بزوس با فضاپیمای شرکت خود همراه با 3 نفر دیگر به فضا رفت و برگشت


امید دلیری 30 تیر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

جف بزوس با فضاپیمای شرکت خود همراه با 3 نفر دیگر به فضا رفت و برگشت. Blue Origin اولین پرتاب خدمه خود را روز سه شنبه با موفقیت به پایان رساند و چهار مسافر انسان را به فضا فرستاد. از جمله بنیانگذار شرکت ، جف بزوس. این گزارش توسط وبسایت TechCrunch ارائه شده است

پرواز میلیاردری دیگر به فضا

نتیجه میلیاردها دلار سرمایه گذاری ، ده ها آزمایش و برخی مشاجرات در میان بنیان گذاران فوق العاده ثروتمند ، نتیجه داده است. پیروزی فضاپیمای New Shepard همراه با Virgin Galactic در اوایل ماه جاری ، بدون شک خبر از طلوع عصر جدیدی از فضا می دهد. این مأموریت در Launch Site One ، مرکز پنهانی و مخفی شرکت Blue Origin انجام شد. این مرکز در حدود سی مایلی شمال شهر کوچک Van Horn ، در تگزاس واقع شده است. به فاصله چند روز مانده به انجام این مأموریت ، ظرفیت هتل های واقع در شهر Van Horn و شهرهای مجاور تکمیل شد. در همین حال ، تعداد زیادی از رسانه های محلی ، ملی و آنلاین از همان ساعت 2:30 بامداد ، سایت مطبوعات را شلوغ کرد.

علیرغم برخی از تماس ها مبنی بر بارش باران در ساعات اولیه صبح ، آسمان صاف و روشن باقی ماند. خدمه چهار نفره این فضاپیما شامل :

  • جف بزوس
  • برادر جف بزوس به نام مارک
  • دانش آموز 18 ساله هلندی به نام Oliver Daemen
  • خلبان پیشکسوت Mercury 13 به نام Wally Funk

خدمه از برج پرتاب بالا رفتند و قبل از ورود به کپسول ، در یک پناهگاه مجاور استراحت کردند. یک توقف کوتاه مدت در دقیقه T-15 وجود داشت. این امر منجر به این شد که پرتاب کمی عقب تر از برنامه انجام شود. در نهایت فضاپیمای New Shepard در ساعت 8:11 پرواز کرد. آنها ساعت 8:15 صبح از خط Kármán عبور کردند. جداسازی کپسول به دنبال آن انجام شد و تقویت کننده در ساعت 8:19 صبح به طور مستقل و با یک صدای بلند به محل پرتاب بازگشت. کپسول خدمه از طریق چتر به آرامی به سمت زمین شناور شد. در ساعت 8:22 صبح پس از یازده دقیقه پرواز ، زمین لمس کرد. این پرواز نتیجه پانزده آزمایش بر روی موشک قابل استفاده مجدد New Shepard بود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*