ایلان ماسک می گوید Tesla به احتمال زیاد دوباره بیت کوین را قبول خواهد کرد


امید دلیری 31 تیر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

ایلان ماسک می گوید Tesla به احتمال زیاد دوباره بیت کوین را قبول خواهد کرد. مدیر عامل شرکت Tesla در یک گفتگوی مجازی به میزبانی شورای نوآوری رمزارز ها حضور داشت. او گفت تسلا به احتمال زیاد پذیرش این رمزارز را به عنوان یکی از روش های پرداخت ، از سر خواهد گرفت. اما زمانی که نرخ استخراج این رمزارز به 50٪ تجدیدپذیر برسد و با محیط زیست سازگارتر شود. او این اظهارات را ماه گذشته در توییر خود بیان کرده بود. این گزارش توسط وبسایت TechCrunch ارائه شده است

پذیرش مجدد بیت کوین در صورت سازگاری بیشتر با محیط زیست توسط شرکت Tesla

شرکت Tesla پذیرفتن بیت کوین را به عنوان یکی از روش های پرداخت در ماه فوریه آغاز کرد. درست همان زمان که این شرکت یک میلیارد و 500 میلیون دلار بیت کوین خریداری کرد. این اقدام قبل نگرانی های زیست محیطی این شرکت انجام شد. رمزارز ها هنگام استخراج برای برق بسیار مضر هستند ، زیرا برق بسیار زیادی مصرف می کنند. حداقل بسیاری از آنها برق بسیار زیادی مصرف می کنند.

بیت کوین و اتریوم ، دو رمزارز اصلی و بزرگ ، از مکانیزمی به نام proof-of-work استفاده می کنند. آن ها با استفاده از این مکانیزم ، شبکه های خود را تأمین و بلوک های جدیدی از هر ارز را تولید می کنند. یکی از مشکلات موجود ، پیچیدگی رمزنگاری رمزارز ها است. ماینرها با کنار هم قرار دادن کارت های گرافیک پیشرفته ، این مشکل را حل می کنند. مراکز اصلی استخراج دارای هزاران پردازنده گرافیکی هستند که به صورت شبانه روزی کار می کنند.

اتریوم قبلاً متعهد شده است که از بجای استفاده از مکانیزم proof-of-work ، از مکانیزم proof-of-stake استفاده کند. مکانیزمی که به میزان قابل توجهی مصرف برق را کاهش می دهد. اما به نظر می رسد بیت کوین کمتر از این مکانیزم استفاده می کند. بنابراین ، سازگار شدن با محیط زیست شدن احتمالاً به معنای ایجاد تغییرات اساسی در این رمزارز نیست. بلکه به معنای تغییر منابع انرژی است که مراکز استخراج را تأمین می کند.

شبکه جهانی استخراج بیت کوین به وضوح به انرژی های تجدیدپذیر متکی است. اما به دست آوردن بینش دقیق در مورد اینکه چگونه از منابع تجدیدپذیر استفاده شود بسیار دشوار است.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*