فیلم CODA اولین فیلمی است که در +Apple TV و سینماها همراه با زیرنویس داخلی پخش می شود


امید دلیری 19 مرداد 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

فیلم CODA اولین فیلمی است که در +Apple TV و سینماها همراه با زیرنویس داخلی پخش می شود. این فیلم برای تماشاچیان ناشنوا و کم شنوا در دسترس خواهد بود. در واقع نمایش سینمایی آن همراه زیرنویس داخلی می باشد.

فیلم CODA داستان فردی به نام Ruby را دنبال می کند. دختری جوان که فرزندی از والدین ناشنوا است که مترجم آن ها هم می باشد. زیرا تنها عضو شنوای خانواده اش است. Ruby استعداد خوانندگی را در خود پیدا می کند. او می خواهد به مدرسه موسیقی Berkley برود. اما این موضوع باعث ایجاد اختلاف در خانواده او می شود. این اختلاف به دلیل شغل خانوادگی آن ها که ماهیگیری است ، پیش می آید.

اهمیت دادن قابل تحسین Sian Heder به تماشاچیان ناشنوا و کم شنوا

فیلم CODA در جشنواره فیلم Sundance برنده جایزه شد. این فیلم جواز اکران سینمایی و همچنین پخش از طریق اپل تی وی را دریافت خواهد کرد. Reuters گزارش داده است که نمایش این فیلم در سینماها ، متفاوت از حالت عادی خواهد بود. به طور معمول بینندگان ناشنوا که می خواهند زیرنویس بخوانند ، برای دیدن متن هنگام تماشای فیلم باید از عینک مخصوص استفاده کنند. این عینک ها همیشه در دسترس نیستند. در برخی موارد ممکن است آسیب ببینند یا تا حدی قابل استفاده نباشند. برای مقابله با این موضوع ، زیرنویس فیلم در خود فیلم اضافه خواهد شد. بنابراین نیازی به تجهیزات اضافی در سینماهای ایالات متحده و بریتانیا نخواهد بود. ادعا می شود که این اولین فیلم سینمایی است که به این صورت در سینماها اکران می شود.

به گفته Daniel Durant بازیگر نقش Leo در فیلم CODA ، این فیلم تاریخ ساز است. این فیلم برای همه ما بسیار مهم و بزرگ است. این روزی است که سالها منتظر دیدن آن بودیم. Sian Heder نویسنده و کارگردان این فیلم می خواست مطمئن شود که این فیلم عملاً برای همه در دسترس است. این کارگردان می گوید : اغلب فکر می کنم ناشنوایان به دلیل دستگاه هایی که کار نمی کنند و کمبود وسایل در سینماها ، از تجربه فیلم دیدن باز می مانند. این فیلم از جمعه برای مشاهده در +Apple TV با زیرنویس به 36 زبان در دسترس خواهد بود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*