شرکت SpaceX به دنبال بدست آوردن ارتباطات ماهواره ای با استارتاپ Swarm می باشد


امید دلیری 25 مرداد 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

شرکت SpaceX به دنبال بدست آوردن ارتباطات ماهواره ای با استارتاپ Swarm می باشد. شرکت فضایی ایلان ماسک استارتاپ Swarm Technologies را برای ارتباطات ماهواره ای خریداری خواهد کرد. این اولین قرارداد این رکت فضایی 19 ساله به سرپرستی ایلان ماسک است. با اخبار داغ تکنولوژی با ما همراه باشید.

اولین معامله ی شرکت فضایی ایلان ماسک

Swarm با مجموعه ای از 120 ماهواره به اندازه ساندویچ به عنوان یک شبکه ایستگاهی زمینی عمل می کند. این قرارداد می تواند کنترل مجوزهای زمینی و فضایی Swarm را به SpaceX منتقل کند. اگر این معامله مورد تأیید قرار گیرد ، این استارتاپ به زیرمجموعه مستقیم تحت مالکیت مستقیم شرکت بزرگتر تبدیل می شود. این معامله در پرونده های تحت نظارت کمیسیون ارتباطات فدرال گزارش شده است.

گفته می شود که این قرارداد در 16 ژوئیه بین دو شرکت منعقد شده است. پرونده های FCC ، جزئیات مالی یا شرایط معامله را فاش نمی کند. نه SpaceX و نه Swarm نمی توانند برای اظهار نظر در این مورد صحبت کنند. شرکت های حاضر در این پرونده می گویند خدمات Swarm از سرمایه گذاری بهتر و دسترسی به منابع موجود در SpaceX بهره می برد. همچنین از همکاری های مربوط به خرید توسط ارائه دهنده خدمات طراحی ، ساخت و پرتاب ماهواره بهره مند می شود.

از طرف دیگر شرکت SpaceX به طور مشابه از مالکیت و دسترسی به تخصص ایجاد شده توسط تیم Swarm بهره می برد. همچنین از اضافه شدن تیم مفید Swarm بهره مند می شود. معنای این امر برای عملیات شرکت فضایی ایلان ماسک ، به ویژه شبکه ماهواره ای Starlink آن مشخص نیست. زیرا این ماهواره ها در باند فرکانسی متفاوت از Swarm عمل می کنند. Sara Spangelo مدیر عامل Swarm ماه گذشته به وبسایت TechCrunch گفت که این شرکت هنوز در حال حرکت به سوی هدف خود مبنی بر فعالیت در صورت فلکی 150 ماهواره ای است.

شرکت SpaceX در مقایسه با شرکت Swarm ، یک شرکت نسبتاً جدید است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*