شرکت T-Mobile می گوید اطلاعات IMEI بیش از 5.3 میلیون مشتری به سرقت رفته است


امید دلیری 30 مرداد 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

شرکت T-Mobile می گوید اطلاعات IMEI بیش از 5.3 میلیون مشتری به سرقت رفته است. این شرکت تأیید کرده است که میزان اطلاعات به سرقت رفته مشتریان ، بدتر از آن چیزی است که در ابتدا گزارش شده بود. با اخبار داغ تکنولوژی با ما همراه باشید.

شرکت مخابراتی T-Mobile روز جمعه تأیید کرد که اطلاعات به سرقت رفته ی 7.8 میلیون مشتری فعلی شامل شماره تلفن و شماره بین المللی تجهیزات تلفن همراه (IMEI) می باشد. IMEI  شناسه ی منحصر به فردی هستند که به هر دستگاه تلفن همراه اختصاص داده شده است. این شرکت مخابراتی در حال بررسی سرقت داده ها و به اشتراک گذاشتن جزئیات بیشتر با آشکار شدن آنها است. به طور قابل توجهی ، اطلاعات IMEI می تواند برای ردیابی مکان گوشی ها استفاده شود. همچنین می تواند در حملات مبادله سیم کارت مورد استفاده قرار گیرد. این امر نقش منفی در دور زدن احراز هویت چند عاملی حساب ها دارد.

تعداد نامشخصی از فایل های سرقتی شامل شماره تلفن ، شماره IMEI و شماره IMSI بوده اند. اگرچه T-Mobile ادعا می کند که این فایل ها حاوی هیچ گونه اطلاعات شخصی نیستند.  اما می توان از داده ها به راحتی برای پیوند دادن هویت فرد به شماره تلفن آنها استفاده کرد. این شرکت مخابراتی همچنین تأیید کرد که این سرقت اطلاعات ، 5.3 میلیون مشتری دیگر و 667.000 مشترک سابق را تحت تأثیر قرار داده است. با این حال ، گواهینامه رانندگی ، شناسنامه یا شماره امنیتی اجتماعی این مشتریان لو نرفته است.

مشتریان شرکت های Boost Mobile یا Sprint تحت تأثیر این سرقت قرار نگرفته اند. اما T-Mobile گفته است که 52000 نام مرتبط با حساب این شرکت به سرقت رفته است. در اوایل ماه آگوست ، گزارش ها نشان می داد که افراد سودجو اطلاعات 100 میلیون مشتری را پس از سرقت می فروشند. 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*