اپلیکیشن Clubhouse عکس و بیوگرافی حساب های کاربران افغانستانی را مخفی می کند


امید دلیری 31 مرداد 1400 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپلیکیشن Clubhouse عکس و بیوگرافی حساب های کاربران افغانستانی را مخفی می کند. این اپلیکیشن اجتماعی در تلاش است بیوگرافی و تصاویر هزاران حساب کاربری واقع در افغانستان را مخفی کند. این امر به منظور محافظت از کاربران انجام می شود تا آن ها از آسیب در امان بمانند. با اخبار داغ تکنولوژی با ما همراه باشید.

افزایش امنیت حساب کاربران توسط شبکه های اجتماعی

پس از تصرف افغانستان توسط طالبان ، شبکه های اجتماعی اقداماتی را برای محافظت از کاربران خود انجام می دهند. اپلیکیشن Clubhouse با مخفی کردن حساب کاربران افغانستانی ، ردیابی آن ها توسط طالبان را تا حد ممکن دشوار می کند. به نقل از وبسایت The Verge ، این اپلیکیشن اجتماعی جزئیات حساب هزاران کاربر افغانی را بازنشانی کرده است. در واقع بیوگرافی و عکس حساب ها را پاک کرده است. این تغییر در مورد حساب هایی اعمال می شود که برای مدتی فعال نبوده اند. به این ترتیب یافتن حساب ها در بخش جستجو دشوارتر می شود.

اپلیکیشن Clubhouse اعلام کرده که این تغییر برای ایمنی کاربران انجام شده است. اما همه عناصر و محتوای مخفی شده قابل برگشت هستند. بر اساس اطلاعیه ی این اپلیکیشن ، کاربران می توانند با ارسال یک درخواست پشتیبانی خاص و ذکر کشور ، حساب های خود را بیشتر قابل پیدا کردن کنند. سخنگوی این اپلیکیشن گفته که حذف اطلاعات حساب ها بر دنبال کنندگان تأثیر نمی گذارد. در صورت لزوم همه عناصر و محتوا کاملاً برگشت پذیر هستند. این اپلیکیشن اجتماعی همچنین پیشنهاد می کند که کاربران از نام های مستعار استفاده کنند. زیرا این پلتفرم برای اهداف حقوق بشر و ایمنی اجازه ی استفاده از نام های جعلی را می دهد.

در پی تصرف افغانستان توسط طالبان ، سایر شبکه های اجتماعی بزرگ هم اقدام به محدود کردن نحوه استفاده یا سوء استفاده از حساب ها کرده اند. فیس بوک امکان مشاهده یا جستجوی لیست دوستان حساب ها در افغانستان را مسدود کرده است. همچنین ابزار تک کلیک (one-click) را برای قفل کردن حساب ها در اختیار کاربران قرار داده است. LinkedIn هم ارتباطات کاربران در افغانستان را پنهان کرده است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*