همه چیزهایی که لازم است درباره بازی New World بدانید


Matin 14 مهر 1400 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

با اینکه شروع آمازون در بازار ویدیوگیم با عرضه‌ی بازی‌ها و سرویس‌های شکست‌خورده‌ای همچون The Grand Tour Luna با ناامیدی و مشکل همراه بود، بنظر می‌رسد عرضه‌ی بازی New World بارقه‌ای از امید به روی این ابرشرکت در صنعت پرسود ویدیوگیم گشوده باشد. این بازی که بعد از سال‌ها انتظار حالا عرضه شده به یکباره همه‌ی نگاه‌ها را به سمت خودش چرخانده و به موفقیت‌های جالبی دست یافته است. بازی New World که هم‌اکنون در صدر لیست پربازدیدترین بازی‌های استیم و توییچ است، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

New World چه نوع MMOیی است؟

در New World می‌توان المان‌هایی از بازی‌ های PvP همچون تصاحب منطقه و جنگ با بازیکنان دیگر را مشاهده کرد ولی این بازی صرفا یک سندباکس بازیکن‌محور نیست. شما می‌توانید به اختیار خود هر چقدر زمان که می‌خواهید صرف گشت و گذار در محیط، جنگیدن با موجودات مختلف و ساخت تجهیزات بکنید. نیازی نیست که حتما از تمام قواعد بازی پیروی کنید. New World را می‌توان همچون هر RPG جهان‌باز دیگری بازی کرد: کشف مناطق تازه، کشتن دشمنان و هیولاها، پیدا کردن منابع و ساختن وسایل جدید.

برای جنگیدن با بازیکنان دیگر نیز تنها کافیست تا به یکی از گروه (Faction)های دنیا ملحق شده و پرچم PvP (بازیکن دربرابر بازیکن) را روشن کنید. در صورت کشته شدن توسط بازیکنان گروه‌های دیگر تنها مقداری از ماندگاری تجهیزاتتان کاسته و سریعا Respawn می‌شوید. ولی مطمئن باشید که این کار به ریسکش می‌ارزد، چرا که در حالت PvP به ازای انجام هرکاری، مقدار XP بیشتری دریافت می‌کنید.

داستان و پیش‌زمینه‌ New World

آب‌های متلاطم شما را به سمت ایترنوم (Aeternum)، جزیره‌ای افسانه‌ای کشیده‌اند که منبع ماده‌ای جادویی به نام آذوث (Azoth) است. آذوث توانایی قدرت بخشیدن یا  به فساد کشیدن مواد و موجودات را دارد و همان‌طور که حدس می‌زنید بخش زیادی از بازی در رابطه با این ماده است.

ایترنوم پر از جاها و موجودات مختلف است. از خرابه‌های یک تمدن باستانی گرفته تا حیوانات جادویی و اسکلت‌های پلید، همه در این جزیره‌ی بزرگ حاضر هستند. البته ویژگی‌های ایترنوم فقط به این موارد ختم نمی‌شوند و این جزیره‌ی جادویی رازهای بسیاری در خود مخفی کرده. شرور بازی هم شخصی به نام ایزابلا است که هنوز اطلاعات زیادی از وی در دست نداریم.

فکشن‌ها در بازی New World

به محض اینکه به لول 10 برسید خواهید توانست که به یکی از 3 فکشن بازی ملحق شوید. با حضور در این فکشن‌ها می‌توانید در جنگ‌ها و ایونت‌ها شرکت کنید یا به عضویت کمپانی (Company)ها دربیایید. این فکشن‌ها عبارتند از:

  • غارتگرها (Marauders): گروهی نظامی که برای تبدیل کردن ایترنوم به سرزمینی آزاد تلاش می‌کنند.
  • سندیکا (Syndicate): جامعه‌ای مخفی که در جست و جوی دانش و روشن‌فکری هستند.
  • عهد (Covenant): دسته‌ای از افراد متعصب که می‌خواهند دنیا را از شر کسانی که مرتد شده‌اند خلاص کنند.
در انتخاب فکشن دقت کنید، چرا که دیگر قابلیت تعویضش را نخواهید داشت.

در کنار فکشن‌های بازیکنان 4 فکشن دیگر نیز برای NPCهای دشمن در بازی وجود دارند که به این ترتیب‌اند:

  • فاسدشدگان (The Corrupted): کسانی که بوسیله‌ی تاریکی به فساد کشیده شده‌اند. این فکشن بدنبال بزرگ‌تر کردن قلمرواش با تسخیر قلعه‌های دیگر است.
  • باستانیان (The Ancient): تمدنی باستانی که از قدرت آذوث بهره‌برداری کردند.
  • گمشدگان (The Lost): موجوداتی بدون روح که به زندگی ابدی محکوم شده‌اند. این موجودات بین مرگ و زندگی گرفتارند.
  • زمین خشمگین (The Angry Earth): طبیعت ایترنوم که از حیوانات و انسان‌ها تقلید می‌کند. این فکشن با هر چیزی که تهدیدی برای جزیره محسوب شود، می‌جنگد.

کمپانی‌ها، قلعه‌ها و مقرها

اگر که به بازی با دیگران علاقه دارید، می‌توانید به کمپانی‌ها ملحق شوید. کمپانی‌ها ها گروه‌های 100 نفره‌ای از بازیکنان هستند که می‌توانند مناطق (Territories) را اشغال و بر آن‌ها حکومت کنند. کمپانی‌ها به یکی از سه فکشن بازی وابسته هستند و فکشن انتخابی حاکم کمپانی(کسی که کمپانی را تشکیل داده) را به ارث می‌برند.

جزیره‌ی ایترنوم به مناطق مختلفی تقسیم شده‌اند که هر کدام، از مقر (Settlement)هایی تشکیل شده‌اند. مقرها مراکزی هستند که فعالیت‌های بازی از جمله کرفتینگ، پیدا کردن کوئست و خرید خانه در آن‌ها انجام می‌شوند. هر منطقه قلعه (Fort)ای نیز دارد که با اشغال آن توسط کمپانی‌ها، کل آن منطقه به اختیار کمپانی و فکشن بالادستی می‌افتد. قلعه‌ها را می‌توان از کمپانی‌های دیگر پس‌گرفت، منتها برای اینکار اول از همه بایستی  نفوذ کمپانی حاکم در منطقه را حساب کرده و سپس به رویشان اعلان جنگ کنید.

به نظر پیچیده می‌آید، ولی این سیستم به این منظور پیاده شده که قلعه‌ها به کررات بین کمپانی‌ها رد و بدل نشوند. قبل از اعلان جنگ باید یک سری از شرایط محیا شوند.

حاکم‌ها میزان مالیاتی که بازیکنان برای انجام هر فعالیتی در مناطق باید بپردازند را تعیین می‌کنند. این پول بدست آمده را نیز می‌توانند برای ارتقاء مقرها و قلعه‌ها و ترتیب دادن ایونت‌ها خرج کنند یا پیش خودشان نگه دارند. هر چند که عمل آخر نارضایتی بازیکنان منطقه را به دنبال خواهد داشت. حاکم‌ها همچنین می‌توانند معاونینی برای خود انتخاب کنند تا در مدیریت مناطق به آن‌ها کمک کنند.

کمپانی‌ها می‌توانند برای دفاع از قلعه‌ها در برابر بازیکنان دیگر یا هیولاها استخدام کنند. البته اگر علاقه‌ای به PvP نداشته باشید هم می‌توانید با ثبت‌نام در Big Siegeها از قلعه‌ها در مقابل هیولاها محافظت کنید.

خرید خانه؟

با رسیدن به لول 20، در هر مقری که بخواهید می‌توانید خانه‌ای را برای خود بخرید. از خانه‌ها می‌توان بعنوان محل Respawn یا Fast travel در بازی استفاده کرد. خانه‌ها را می‌توانید به سلیقه خود با اسباب و اثاثیه‌ای دلخواه شخصی‌سازی کنید. بعضی از این وسیله‌ها پرک‌هایی در دنیای بازی برایتان خواهند داشت، پس در انتخابشان حتما دقت کنید. همچنین می‌توانید تا 4 نفر از دوستانتان را برای وقت گذرانی به خانه‌تان دعوت کنید.

در لول 40، خانه‌ی دوم و در لول 60، خانه‌ی سوم را می‌توانید در مقرهای مختلف بخرید که به شما اجازه‌ی Fast Travel بین این مکان‌ها را می‌دهند. خرید خانه در مقرها راه خوبی برای دخیل بودن در امور آن مقرهاست(پیشنهاد من به شما انتخاب خانه در مقرهاییست که مالیات کمتری می‌گیرند).

مبارزات و لول‌آپ در بازی چگونه هستند؟

لول‌آپ کردن در New World تفاوت چندانی با دیگر MMOها ندارد. با انجام یکسری از کارها از قبیل کشتن، تمام کردن کوئست‌ها و غیره XP (experience point) می‌گیرید و بوسیله‌ی این XPها لول‌تان افزایش می‌یابد. هر چه لول‌تان بیشتر شود، خواهید توانست امتیازهای بیشتری به ویژگی‌ (attribute)های پایه اضافه کنید. مانند strength که قدرت ضربه‌های نزدیک و agility که قدرت ضربه‌های دورتان را افزایش می‌دهند. دقیقا مثل MMOهای دیگر.

مبارزات New World بر خلاف دیگر MMOها، از فاز تکتیکال خارج شده و ضربه‌ای که می‌زنید باید به بدن طرف مقابل برخورد کند. همچنین در دفاع نیز می‌توانید ضربه‌های دشمن را بلاک کنید یا از آن‌ها جاخالی بدهید.

هر سلاحی بخواهید در New World پیدا می‌شود؛ شمشیر، تبر، نیزه، پتک، کمان، گرز و حتی تپانچه. علاوه بر این‌ها سلاح‌های جادویی مثل عصای آتش و دستکش یخی نیز در این بازی حضور دارند. در بازی می‌توانید دو اسلحه را برای استفاده آماده کنید که با دکمه‌های 1 و 2 کیبورد عوض می‌شوند.

هر چه که اسلحه‌ای را بیشتر از بقیه استفاده کنید، در کنار لول‌اپ شدن اسلحه، مهارت شما در استفاده از آن نیز بیشتر می‌شود. به‌طور مثال، هر چقدر که از شمشیر خاصی استفاده کنید، مهارت‌های active و passive بیشتری ( ضربه‌های مخصوصی که برای استفاده دوباره از آن‌ها باید صبر کرد) از آن شمشیر را می‌توانید در mastery tree باز کنید.

کرفتینگ

New World از سیستم کرفتینگ پرجزییاتی بهره می‌برد که شامل هفت مهارت از جمله مهندسی، آشپزی، جواهرسازی و… می‌شود. این مهارت‌ها به شما اجازه می‌دهند تا با استفاده از منابع بازی لباس، اسلحه و حتی جواهر بسازید. البته برای ساخت وسایل بالارده‌تر به منابع کمیاب‌تر و ایستگاه‌های کرفتینگ بالارده‌تر نیاز دارید.

در کنار مهارت‌های کرفتینگ، چهار مهارت «جمع‌آوری» (gathering) و پنج مهارت «تطبیق» (refining) هم در بازی وجود دارند:

جمع‌آوری:

  1. کشاورزی (Harvesting)
  2. معدن (Mining)
  3. پوست کنی (Skinning)
  4. الواربری (Logging)

تطبیق:

  1. نجاری (Woodworking)
  2. سنگ‌تراشی (Stonecutting)
  3. دباغی (Leatherworking)
  4. ریخته‌گری (Smelting)
  5. بافندگی (Weaving)

مدهای متفاوت New World

در New World تعدادی از حالت‌های مختلف برای بازی کردن وجود دارند که می‌توانید در ایترنوم تجربه‌شان کنید:

  • حالت جنگ: در این حالت بزرگ PvP، دو گروه صد نفره از بازیکنان، بر سر کنترل قلعه‌ای با هم می‌جنگند تا عاقبت آن منطقه به دست یک کمپانی بی‌افتد.
  • سفرها (Expeditions): این حالت معادل دانجن‌های MMO در New World است. شما و چهار تن از دوستانتان به سفری می‌روید تا پازل حل کنید و با هیولاها بجنگید.
  • تهاجم (Invasion): 50 نفر از بازیکنان باید از قلعه‌شان در مقابل حمله‌ی موج‌های بزرگی از دشمنان دفاع کنند. در این حالت PvE (بازیکن دربرابر محیط) اگر به مدت 30 دقیقه در مقابل دشمنان بایستید برنده شده‌اید، در غیر این صورت از ارش منطقه‌تان کاسته خواهد شد.
  • یورش به پایگاه (Outpost): در این حالت هیجان‌انگیز، دو گروه 20نفره از بازیکنان باید در حالیکه با هم و هیولاها می‌جنگند پایگاه‌های یکدیگر را اشغال کرده و با استفاده از منابع از پایگاه‌های خودی دفاع کنند.

آیا تجربه‌ی New World به اشتراک خاصی نیاز دارد؟

نه، برای تجربه‌ی New World نیازی به خرید هیچ اشتراکی نیست. تنها کاری که باید بکنید، خرید بازی به قیمت 40 دلار ( ورژن استاندارد) است. البته ممکن در آینده محتواهای اضافی پولی نیز به بازی اضافه شوند.

تاریخ عرضه‌ی New World چه زمانی است؟

بازی New World در تاریخ 28 سپتامبر 2021 یعنی 6 مهر 1400 بصورت جهانی برای پلتفرم پی‌سی عرضه شد.

New World از Creator Program نیز بهره می‌برد

آمازون برای بازیکنانی که به تولید محتوا در مورد بازی New World علاقه‌مندند نیز برنامه‌هایی دارد. آن‌ها با ثبت‌نام در New World Creator Program گزینش خواهند شد و اعضای انتخاب شده به مزایایی همچون دسترسی زودهنگام به محتوای جدید، ایونت‌های مخصوص، کدهای giveaway و غیره دسترسی خواهند داشت.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*