قطع همکاری فیفا و شرکت EA – فیفا به دنبال همکاری با کمپانی جدید


Matin 29 مهر 1400 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

خلاصه ماجرا از این قرار است که FIFA تقاضای پول بسیار بیشتری از شرکت EA کرده است. به نظر می‌رسد فیفا 22 آخرین نسخه از سری بازی‌های فیفا خواهد بود که با همکاری کمپانی EA تولید می‌شود.

قبل از اعلام جدایی فیفا متنی را منتشر کرده بود. در این متن نوشته شده بود:

FIFA نسبت به آینده خود در بازی‌های ورزشی با توجه به استراتژی وسیع خود و ایجاد تعامل با فروشگاه‌های سرگرمی بسیار خوشبین است. واضح است که این شرایط وقتی ایجاد می‌شوند که تمام حقوق منحصر به یک طرف قرارداد نباشد.

فیفا گویا هم اکنون درحال مذاکره با توسعه دهندگان، بازیکنان و سرمایه گذاران مختلف برای ایجاد یک قرار داد طولانی مدت در حیطه سرگرمی است.

واضح است که کمپانی FIFA درحال حاضر در حال تقلا برای تصمیم گیری آینده خود در صنعت گیمینگ است. شرکت فیفا شرکتی است که برایش پول در اولویت اول است. این بازی هم اکنون در حال مواجه شدن با شرایط سختی است. شرایطی که آن را از محبوب ترین بازی ورزشی به یکی از بازی‌هایی تبدیل می‌کند که دوباره از نو باید شروع کند. یکی از افراد تیم اجرایی EA احتمالا این عقیده را داشته که شرکت الکترونیک بیشتر از خود کمپانی FIFA برای پرورش برند فیفا تلاش کرده است.

البته این به معنای آن نیست که کمپانی فیفا را دست کم بگیریم. شاید کمی مضحک بنظر برسد که بازی مبتنی بر فوتبال و نام FIFA ذاتا در هم تنیده اند. اما سازمان مسئول برگزاری جام جهانی بودن، تقریبا نیاز به یک پلتفرم بزرگ برای تجربه شدن توسط بازیکنان نیاز دارد.

FIFA همچنین مشخص کرده که ارتباط نزدیک این ورزش مجازی و مسابقات فوتبال فیفا باید بیشتر اتفاق بی‌افتد. از این جهت فیفا بخاطر استفاده از جام جهانی مردان و زنان به عنوان پلتفرم عرضه بازی بسیار هیجان‌زده است.

سال آینده جالب ترین سال برای بازی‌های فوتبال خواهد بود. در سال آینده FIFA را زیر نظر شرکت دیگری خواهیم دید و علاوه بر آن تلاش eFootball برای تبدیل شدن به رقیبی برای فیفا جالب خواهد بود. البته اخیرا نیز بازی دیگری به این رقابت وارد شده است. نام این بازی UFL است و بازی‌ای رایگان خواهد بود. از این بازی همچنان جزئیات زیادی منتشر نشده است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*