تمسخر بازی‌کنان Far Cry 6 توسط یوبی‌سافت با انتشار ایمیل‌هایی بحث‌برانگیز


Matin 5 آبان 1400 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

بازی Far Cry 6 چندهفته‌ای است منتشر شده و بازی‌کنان ویدیوها و تصاویر مختلفی از دنیای وسیع یارا را منتشر کرده‌اند. سردبیر وب‌سایت GameIndustry نیز با انتشار توییت بحث‌برانگیزی، اقدام اخیر یوبی‌سافت را مورد انتقاد قرار داده است. این شرکت فرانسوی، ایمیل‌هایی با لحن تمسخرآمیز برای بازی‌کنان Far Cry 6 ارسال کرده و از آن‌ها درخواست کرده تا به ادامه‌ی بازی بپردازند و به این شکل آن را رها نکنند.

دریافت ایمیل‌های عجیب از سوی یوبی‌سافت، پدیده‌ای چندان نو نیست.

اکثر بازی‌کنان Rainbow Six Siege با ایمیل‌های طعنه‌آمیز این شرکت آشنایی دارند. در صورتی که فارکرای 6 را تجربه کرده باشید و پس از چند ساعت از تجربه آن صرف‌نظر کنید، ایمیلی با چنین عنوانی برای شما ارسال خواهد شد: « تو منو ناامید کردی» این پیام از سوی آنتون کستیلو، دیکتاتور و شخصیت منفی بازی است که به صورت تمسخرآمیز، شمارا به ادامه‌ی بازی دعوت می‌کند.

یوبی‌سافت در متن ایمیل نوشته است:

« تماشای شکست تو سرگرم‌کننده بود، معلومه که میتونی بهتر از این بازی کنی!» برندن سینکلر، سردبیر وب‌سایت GameIndustry، به شدت از نحوه‌ی بازاریابی یوبی‌سافت انتقاد کرده و با انتشار توییت کوتاهی نوشته است:‌ « بسیاری از بازی‌ها در حال حاضر بی‌رحمانه تلاش می‌کنند تا میزان تعامل را افزایش دهند و حال برایتان ایمیل می‌فرستند که اگر جرئت دارید دست از بازی آن‌ها بکشید و به این شکل بازی‌کن را زجر می‌دهند»

توییت او بیش از 31 هزار بار لایک شده و افراد زیادی در بخش نظرات، سیاست بازاریابی یوبی‌سافت را مورد انتقاد قرار داده‌اند. سینکلر در ادامه افزود: «اجازه دهید اگر فردی از بازی لذت نبرد، امکان کنار گذاشتن آن را داشته باشد.» گفتنی است اکثر بازی‌های جدید طوری طراحی می‌شوند که بازی‌کن به انجام آن‌ها وادار شود و بهانه‌ای نو برای تجربه‌ی روزانه پیدا کند. پیاده کردن چنین استراتژی در بازی FIFA باعث معتاد شدن افراد زیادی شده و حتی بازی‌کنانی وجود دارند که هزاران دلار از درآمد خود را صرف چنین بازی کرده‌اند.

بازی Far Cry 6‌ فارکرای 6

بازی Far Cry 6 اوایل ماه میلادی به دست طرفداران رسید و امتیازهای متوسطی دریافت کرد.

نسخه کامپیوتر فارکرای 6 با میانگین امتیاز 76 به کار خود پایان داد و از نظر بسیاری از منتقدان، تکرار فرمول قدیمی و عدم‌تغییر آن، باعث شده تا Far Cry 6 تنها ادامه‌ای تکراری با مکانیسم‌های قدیمی باشد که در طی این ده سال، تغییر خاصی نکرده است. نظر شما در مورد ایمیل‌های تمسخرآمیز یوبی‌سافت چیست؟ آیا شما توانستید بازی را به پایان برسانید یا آن را رها کردید؟

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*