ادامه قطعی گسترده بازی روبلاکس از روز گذشته


Matin 9 آبان 1400 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

سرورهای بازی روبلاکس بیش از 24 ساعت است که از دسترس کاربران خارج شده و کاربران قادر به استفاده از سرویس‌های بازی نیستند. صفحه توییتر بازی با انتشار پیامی، به کاربران اطمینان خاطر داده که مشکلات به زودی حل می‌شوند، اما پس از گذشت یک روز، هنوز امکان استفاده از بازی وجود ندارد و توسعه‌دهنده نیز دلیلی برای قطعی روبلاکس ارائه داده است.

صفحه توییتر روبلاکس پس از 24 ساعت قطعی، بار دیگر پیامی برای کاربران ارسال کرده و بازهم دلیلی برای روشن‌ کردن وضعیت ارائه نداده است. این پلتفرم میزبان صدها هزار بازی و جهان مجازی مختلف و پذیرای میلیون‌ها نفر کاربر در سراسر جهان به صورت روزانه است. قطع روبلاکس با واکنش کاربرانی روبه‌رو شده که اوقات خالی خود را با بازی‌های مختلف آن پر می‌کنند. تیم توسعه‌دهندگان در بیانیه خود گفته‌اند:

هنوز در حال کار روی مشکل قطعی امروز هستیم. به انتشار خبرهای بیشتر ادامه خواهیم داد و بار دیگر از تأخیر پیش‌آمده عذر می‌خواهیم. می‌دانیم که این قطعی هیچ ارتباطی به تجربه‌های خاص یا همکاران ما در پلتفرم ندارد

در صورتی که به سایت روبلاکس مراجعه کنید، با پیام قطعی سرورها مواجه می‌شوید و هنوز خبری از بازگشت به حالت عادی نیست. سرورهای Roblox به ندرت قطع می‌شوند و تابه‌حال چنین مشکلی پیش نیامده بود. این شرکت در ماه ژوئن به دلیل استفاده‌ی غیرقانونی از قطعات موسیقی تحت تعقیب قانونی قرار گرفت.

قطعی روبلاکس Roblox

قطعی روبلاکس چه زمانی برطرف می‌شود؟

بنابر گزارش نشریه‌ی Varity، سازمان NMPA درخواست 200 میلیون دلار غرامت را به دلیل نقض قانون کپی‌رایت کرده و باور دارد که ضرر زیادی به هنرمندان و خوانندگان وارد شده است. تمامی موسیقی‌های استفاده‌شده در این پلتفرم بدون اجازه و تهیه‌ی لایسنس بوده و این پرونده‌ی حقوقی همچنان در جریان است. افراد و گروه‌های مشهوری مانند اریانا گرانده و ایمجن دراگونز درخواست غرامت را دارند و به نظر می‌رسد که شرایط به نفع Roblox نیست.

مدیرعامل NMPA مدعی است که این پلتفرم به دلیل آپلود هر قطعه‌ی موسیقی از کاربران هزینه دریافت می‌کنند و از سن و سال پایین آن‌ها سوءاستفاده می‌شود. این در حالی است که هیچ سودی به هنرمند و ناشر موسیقی اختصاص پیدا نمی‌کند و چنین چیزی نه‌تنها خلاف قانون کپی‌رایت است، بلکه کلاه‌برداری از کاربران هم به حساب می‌آید.

پلتفرم روبلاکس بیش از 42 میلیون کاربر روزانه دارد و همچنین بالغ‌بر 200 میلیون کاربر، ماهانه از بازی‌های مختلف آن استفاده می‌کنند. بیشترین نرخ محبوبیت این پلتفرم میان کودکان مشاهده شده و افراد کم سن و سال از بازی‌های فارغ از خشونت و کارتونی لذت می‌برند. بنابر گزارش‌ منتشر شده در ماه مارس، روبلاکس بیش از 52 میلیارد دلار ارزش دارد.

قطعی روبلاکس فعلاً برطرف نشده و دلیل آن نیز اعلام‌نشده است. در صورتی که تغییر ایجاد شود، مطلب آپدیت خواهد شد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*