مایکروسافت با پشت سر گذاشتن اپل به با ارزش ترین شرکت جهان تبدیل شد


امید دلیری 9 آبان 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

مایکروسافت با پشت سر گذاشتن اپل به با ارزش ترین شرکت جهان تبدیل شد. این شرکت روز جمعه از ارزش بازار شرکت اپل پیشی گرفت. به این ترتیب توانست با ارزشمندترین شرکت سهامی عام جهان تبدیل شد. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

این تغییر جایگاه به دنبال گزارش درآمد روز پنجشنبه اپل می باشد. اپل در این گزارش نتایج و آمار قابل توجهی منتشر کرد. اما از طرف دیگر فاش کرد که ۶ میلیارد دلار به دلیل محدودیت‌های زنجیره تأمین از دست داده است. در روز سه‌شنبه، مایکروسافت نیز درآمدهای مثبتی را به اشتراک گذاشت. درآمدی که توسط مجموعه Office ، ویندوز و محصولات ابری آن افزایش یافته است. به واسطه ی این درآمد ، مایکروسافت به با ارزش ترین شرکت جهان تبدیل شده است.

بر اساس گزارش CNBC در روز جمعه ، ارزش بازار مایکروسافت تقریباً 2.49 تریلیون دلار می باشد. در حالی ارزش بازار اپل حدود 2.46 تریلیون دلار می باشد. به همین جهت شرکت مایکروسافت با ارزش ترین شرکت جهان تبدیل شد. البته این اولین باری نیست که مایکروسافت اپل را پشت سر می گذارد. سازنده ویندوز در سال 2018 برای اولین بار از سال 2010 از اپل جلو زد. همچنین بار دیگر در ژوئیه 2020 از اپل پیشی گرفت. اما اپل برای مدتی شرکتی با ارزش و پیشرو در بازارها بوده است. این شرکت اولین شرکت آمریکایی بود که در سال 2018 به ارزش 1 تریلیون دلاری رسید. تنها دو سال بعد، اولین شرکت آمریکایی بود که به ارزش بازار 2 تریلیون دلاری رسید.

به هر حال آیفون و دیگر محصولات اپل هنوز هم محصولاتی بسیار موفق می باشند. بنابراین دور از ذهن نیست که اپل به زودی بار دیگر عنوان با ارزش ترین شرکت جهان را به دست آورد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*