اولین مدیر زن در شرکت بلیزارد پس از سه ماه از کار استفعا کرد


Matin 12 آبان 1400 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد پس از اخراج تیم مدیریت سابق و قول تغییرات گسترده و برابری حقوق کارمندان مرد و زن، خانم جن اونیل را به همراه مایک یبارا، به عنوان رهبر مشترک بلیزارد گمارد. این تغییر به منظور ایجاد تنوع جنسیتی میان کارمندان ارشد انجام شد و به باور بسیاری، شروع مناسبی برای بلیزارد بود. اولین مدیر زن بلیزارد با امیدواری به آینده‌ی این شرکت، از پست خود استعفا کرده است.

جن اونیل پس از به راه افتادن پرونده‌ی قضایی علیه اکتیویژن، اولین مدیر زن بلیزارد شد و جای آلن برک را پر کرد. وی مدت بیست سال در شرکت اکتیویژن مشغول به کار بوده و از جمله کارمندان قدیمی و کهنه‌کار حساب می‌شود که مدت‌هاست با شرایط کاری این کمپانی آشناست. اکتیویژن به پاس زحمات وی، خبر از اهدای یک میلیون دلار به سازمان «بانوان شاغل در ویدیوگیم» داده و ابقای او در پست مدیریت، اهمیت زیادی برای اکتیویژن داشت. گفتنی است خانم اونیل از جمله مدیران سازمان قید شده به حساب می‌آید.

جن اونیل در نامه‌ی خداحافظی‌اش خطاب به کارمندان و همکارانش نوشته است:‌ «من این کار را انجام دادم، نه به این خاطر که امیدی به بلیزارد ندارم؛ بلکه کاملا برعکس و از اشتیاق همکاران و تلاش آنها برای خلق اثری پرمعنی از ته دل، شگفت‌زده‌ام. این انرژی به من اجازه داد تا کنار بروم و ببینم می‌توانم چه شیوه‌هایی برای ایجاد تنوع در صنعت بازی پیدا کنم. امیدوارم تاثیر بزرگی روی تمام صنعت بگذاریم که سود آن به بلیزارد هم برسد.»

جن اونیل مدیر زن بلیزارد

ناراحتی کارمندان بلیزارد از جدایی جن اونیل

بابی کاتیک، مدیرعامل اکتیویژن Blizzard در گفتگو با GamesBeat، باور و اعتماد خود را به قوه‌ی رهبری خانم اونیل نشان داده و باور دارد که وی می‌تواند تغییرات جدی در صنعت ایجاد کند. هدف اصلی آن است که صنعت بازی، فضایی امن برای توسعه‌دهندگان زن باشد و خانم اونیل باور دارد که می‌تواند این هدف را جدا از بلیزارد دنبال کند. مدیریت بلیزارد حال در اختیار مارک یبارا قرار گرفته که به مدت بیست سال در مایکروسافت مشغول به کار بود و قرار است تا پایان سال میلادی، رهبری این کمپانی خوش‌نام را برعهده داشته باشد.

کارمندان بلیزارد از جدایی خانم اونیل که اولین مدیر زن بلیزارد بود، اظهار ناراحتی کرده و باور دارند که این نشانه‌ای مبنی بر شرایط بحرانی است که حتی حل آن، از عهده‌ی کهنه‌کار این کمپانی نیز خارج است.فشارها روی مدیریت اکتیویژن بلیزارد همچنان ادامه دارد و اخیرا قاضی پرونده، تلاش وکیل‌های اکیتویژن برای متوقف سازی روند بررسی پرونده را رد کرده است. بابی کاتیک نیز قول داده تا میزان حقوق خود را به کمترین مقدار کاهش دهد و از تنش‌های ایجاد شده بکاهد. به این منظور، رویداد بلیزکان 2022 نیز لغو شد تا تغییرات گسترده‌ای در فرمت اجرای آن پدید آید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*