دو سوم درآمد شرکت الکترونیک آرتز از طریق لایو سرویس‌ها کسب شده است


Matin 15 آبان 1400 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

مدل تجاری لایو سرویس، رویکردی است که شرکت الکترونیک آرتز علاقه زیادی به آن‌ داشته و در محصولات مختلف خود آن را مورد استفاده قرار می‌دهد. حال به نظر می‌رسد، این تصمیم شرکت EA به سودآوری قابل توجهی ختم شده است؛ زیرا طبق جدید‌ترین اخبار بازی، تقریبا دو سوم از درآمد 1.85 میلیارد دلاری این شرکت در سه ماهه دوم سال مالی 2022 از طریق لایو سرویس به دست آمده است.

بر این اساس، در حالی که مبلغ 1.1 میلیارد دلار از درآمد شرکت Electronic Arts به واسطه محصولات مبتنی بر لایو سرویس کسب شده، درآمد حاصل از فروش نسخه کامل بازی‌های جدید و قدیمی تنها مبلغ 750 میلیون دلار درآمد‌زایی داشته است. شرکت الکترونیک آرتز در گزارش مالی خود، مربوط به ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر، اعلام کرد که سه ماهه دوم سال مالی 2022 بهترین عملکرد را در تاریخ تقریبا 40 ساله این شرکت داشته است. بنا به گفته EA، این شرکت به رشد محصولات لایو سرویس به ویژه روی موبایل ادامه خواهد داد. این رویکرد الکترونیک آرتز به علت درآمد‌زایی پایین بازی‌های کامل و سهم 62 درصدی نسخه دیجیتال در تعداد نسخه‌های به فروش رسیده آثار مختلف، منطقی است.

شکاف عمیق بین درآمد حاصل از فروش بازی‌های کامل و آثار لایو سرویس، به دلیل عملکرد عالی اثر بتل رویال شرکت الکترونیک آرتز یعنی بازی Apex Legends به وجود آمده است.

با استناد به آمار این شرکت، هر یک از فصل‌های 9 و 10 اثر مذکور رکورد‌های جدیدی برای بالاترین تعداد بازیکنان فعال به ثبت رسانده‌اند.

علاقه‌مندان بازی اپکس لجندز به طور مداوم برای شخصیت‌های خود آیتم‌های تزئینی از جمله باندل Ash که اخیرا برای اعضای سرویس Amazon Prime معرفی شده، خریداری می‌کنند. درآمد کلی بازی Apex Legends از زمان انتشار در فوریه 2019، به بیش از 1.6 میلیارد دلار رسیده که از این بابت، یکی از موفق‌ترین آثار سبک بتل رویال محسوب می‌شود.

درآمد شرکت الکترونیک آرتز

افزایش درآمد شرکت الکترونیک آرتز از لایو سرویس‌ها

در کنار بازی اپکس لجندز، شرکت الکترونیک آرتز از مدل تجاری لایو سرویس در بیش از 25  محصول مختلف استفاده کرده و انتظار دارد که در سال جاری 70 درصد از درآمد خود را از این طریق به دست بیاورد. از بین این دسته از بازی‌ها می‌توان به FIFA 22 ،Madden 22 ،Battlefield 5 ،The Sims 4 و Star Wars: The Old Republic اشاره کرد. در مقابل، بازی‌های Battlefield 2042 ،NHL 22 و Mass Effect Legendary Edition وظیفه دارند 30 درصد باقی‌مانده از درآمد احتمالی شرکت EA را کسب کنند. با توجه به هدف شرکت الکترونیک آرتز، انتظار می‌رود که در آینده آثار بیشتری از سوی این شرکت با ویژگی‌هایی همچون اتصال دائمی اینترنت، انتشار مداوم به روز رسانی‌ها و خرید‌های درون بازی متعدد معرضه شوند.

شرکت الکترونیک آرتز در گزارش خود، از بازی Battlefield 2042 به عنوانی بخشی از برنامه این شرکت برای گسترش مجموعه‌های مشهور و محبوب نام برده است.

همانطور که قبلا گزارش شده بود، تعداد 7.7 میلیون بازیکن بتای عمومی این اثر را تجربه کرده‌اند.

همچنین به واسطه حضور 3.1 میلیون بازیکن در Early Access Beta، شرکت EA از آن به عنوان «موفق‌ترین رویداد دسترسی زود‌هنگام» یاد کرده است. در پایان شرکت الکترونیک آرتز از تلاش برای حضور در بازار NFT گفته و این فناوری را آینده صنعت بازی‌های ویدیویی معرفی کرده است.

نظر شما در مورد استفاده از مدل تجاری لایو سرویس در بازی‌های شرکت الکترونیک آرتز چیست؟ آیا این رویکرد به صنعت بازی‌های ویدیویی صدمه خواهد زد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*