فروش سهام تسلا توسط ایلان ماسک به مرز 5 میلیارد دلار رسید


امید دلیری 20 آبان 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

فروش سهام تسلا توسط ایلان ماسک به مرز 5 میلیارد دلار رسید. اواخر روز چهارشنبه مجموعه ای از پرونده های نظارتی منتشر شدند. بر اساس آن ها ، ایلان ماسک حدود 5 میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخته است. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

پرونده های اولیه نشان داد که ماسک 934,091 سهم را به قیمت حدود 1.1 میلیارد دلار از بیش از 2.1 میلیون گزینه ای که به عنوان بخشی از بسته غرامت دریافت کرده بود، فروخته است. ماسک در یک پرونده نظارتی فاش کرد که بخشی از سهام خود را برای برآورده کردن تعهدات مالیاتی مربوط به اعمال اختیارات سهام فروخته است. او با مالیات بر درآمد سود سهامی که در سال 2012 با قیمت 6.24 دلار به ازای هر سهم اعطا شد، مواجه است.

بایگانی‌هایی که اواخر چهارشنبه منتشر شد ، نشان داد که ماسک 3.58 میلیون سهم دیگر از سهام تسلا را فروخته است. این فروش حدود 4 میلیارد دلار ارزش دارد. فروش سهام به دنبال یک نظرسنجی توییتر در آخر هفته گذشته بود. نظر سنجی که از دنبال کنندگانش پرسید که آیا او باید 10٪ سهام خود را بفروشد یا خیر. در این نظرسنجی 57.9٪ رای موافق و 42.1٪ رای منفی دادند. با این حال حداقل برخی از این سهام دارای تاریخ فروش از پیش تعیین شده ای بودند که هفته ها قبل از نظرسنجی توییتر تعیین شده بود.

به گفته وبسایت TechCrunch ، اخبار فروش سهام تسلا تعجب آور نیست. ماسک قبلاً گفته بود که بلوک بزرگی از سهام تسلا خود را قبلاً به صورت علنی می‌فروشد. پرونده SEC نشان می‌دهد که ماسک قبلاً قصد داشت سهام تسلا را در 14 سپتامبر بفروشد. ایلان ماسک هنوز 166.9 میلیون سهم تسلا را در اختیار دارد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*