سریع‌ترین و پر‌ظرفیت‌ترین حافظه SSD جهان رونمایی شد


Matin 21 آبان 1400 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

شرکت Other World Computing یکی از شرکت‌های تولید سخت‌افزار آمریکایی بوده که در سال 1988 تاسیس شده و در زمینه تولید و فروش لوازم جانبی و حافظه‌های MAC فعال است. حال این شرکت، حافظه ذخیره‌سازی جدیدی را معرفی کرده که از آن به عنوان سریع‌ترین و پر‌ظرفیت‌ترین SSD یاد می‌کند.

این PCIe SSD که با نام OWC Accelsior 8M2 شناخته می‌شود، با استفاده از طراحی خود تلاش می‌کند تا با انتقال گرما به بهترین شکل ممکن، از تمام ظرفیت پهنای باند ارائه شده توسط PCIe Gen 4 استفاده کند. با استناد به گزارش‌ها، این امر باعث می‌شود، سرعت این SSD تا 26 هزار مگابایت بر ثانیه افزایش یابد. این عدد چهار برابر سرعت مرسوم در بین بهترین درایو‌های SSD به خصوص PCIe 4.0 SSD جدید شرکت Corsair است.

بدون شک چنین حافظه ‌SSD با این ویژگی‌ها به هیچ عنوان ارزان نیست و تمامی کاربران قادر به خرید آن نخواهند بود. کارت توسعه OWC ACCELSIOR 8M2 که فضای ذخیره‌سازی سیستم شما را افزایش نمی‌دهد، با قیمت 800 دلار به فروش می‌رسد. مدل‌های مختلف این SSD با حافظه‌های 2 ترابایت (1299 دلار)، 4 ترابایت (1699 دلار)، 8 ترابایت (2479 دلار)، 16 ترابایت (4299 دلار)، 32 ترابایت (7999 دلار) و 64 ترابایت (12999 دلار) از طریق فروشگاه آنلاین Other World Computing به فروش می‌رسند. هر یک از این مدل‌ها دارای هشت حافظه NVMe M.2 است که از ظرفیت 240 گیگابایت تا 8 ترابایت را در بر می‌گیرند.

حافظه OWC ACCELSIOR 8M2

قیمت بالا بزرگترین مانع در برابر خرید حافظه OWC ACCELSIOR 8M2

علاوه بر امکان استفاده از بالاترین سرعت و ظرفیت، بهره‌گیری از OWC Accelsior 8M2 به معنای فراهم شدن زمینه انجام کارهای خاصی است. برای مثال، تدوین‌گران به کمک این حافظه SSD می‌توانند به صورت همزمان 16 ویدیو 8k ProRes444 را پخش کنند. همچنین برخورداری از بالاترین سرعت، باعث می‌شود که زمان لازم برای رندر به شدت کاهش پیدا کند. حافظه OWC ACCELSIOR 8M2 بدون نیاز به درایور در مک، ویندوز و لینوکس قابل استفاده بوده و دارای قابلیت‌های RAID نیز هست.

بدون شک ویژگی‌های محصول شرکت Other World Computing توجه بسیاری از کاربران کامپیوتر را به خود جلب خواهد کرد، اما قیمت بالای حافظه OWC Accelsior 8M2 مانعی بزرگ در برابر خرید سریع‌ترین SSD دنیا است. نظر شما در مورد این حافظه ذخیره‌سازی چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*