یک ربات انسان نما حالات چهره بسیار شبیه به واقعیت را ایجاد می کند


امید دلیری 16 آذر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

یک ربات انسان نما حالات چهره بسیار شبیه به واقعیت را ایجاد می کند. شرکت Engineered Arts طراح و سازنده ربات‌های انسان‌نما مستقر در بریتانیا، اخیراً یکی از واقعی‌ترین خلاقیت‌های خود را در ویدئویی در یوتیوب منتشر کرده است. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

در این ویدیو ربات انسان نما به نام Ameca نشان داده می شود که در حال انجام یک سری حالات چهره فوق العاده شبیه انسان است. در ابتدای ویدیو به نظر می‌رسد که Ameca بیدار می‌شود. زیرا وقتی چشمانش را باز می‌کند، چهره‌اش ترکیبی از سردرگمی و ناامیدی را نشان می‌دهد. اما وقتی Ameca شروع به نگاه کردن به دست‌ها و بازوهایش می‌کند، دهانش را باز می‌کند و ابروهایش را بالا می‌برد که به نظر شگفت‌آور است.

انتهای ویدیو نشان می‌دهد که Ameca لبخند می‌زند و دست خوشامدگویی را به سمت بیننده دراز می‌کند. با این حال Ameca متأسفانه مانند ربات اطلس بوستون داینامیکس راه نمی رود یا پارکور انجام نمی دهد. با این اوصاف، ما احتمالاً به این زودی شاهد راه رفتن و صحبت Ameca نخواهیم بود. Engineered Arts می‌گوید که ربات انسان نما در حال حاضر قادر به راه رفتن نیست. اگرچه می‌خواهد در مقطعی این توانایی را به آن بدهد.

در مورد اینکه آیا Ameca با استفاده از هوش مصنوعی کار می‌کند یا خیر، Engineered Arts گفته است که قابلیت‌های هوش مصنوعی را به توسعه‌دهندگان واگذار می‌کند. فقط بدنه‌ ی ربات را مدیریت می‌کند. علاوه بر Ameca ، شرکت Engineered Arts یک ربات ربات انسان نمای دیگر به نام Mesmer را نیز توسعه داده است. این شرکت می‌گوید که از اسکن‌های سه‌بعدی انسان‌های واقعی استفاده کرده است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*