کیچیرو تویاما: بازسازی سایلنت هیل به سادگی Resident Evil‌ نیست


Matin 24 آذر 1400 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

سالها از انتشار آخرین نسخه از مجموعه سایلنت هیل می‌گذرد و در این مدت هیچ خبری از توسعه نسخه جدید نیست. جدایی هیدئو کوجیما از کونامی، آینده این مجموعه را با ابهام مواجه کرد و اگرچه شایعاتی از ساخت Silent Hill جدید در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود؛ اما کونامی بارها آن شایعات را رد کرده است. کیچیرو تویاما، خالق این سری با پرداختن به بازسازی سایلنت هیل، احتمال رخداد چنین کاری را پایین دانسته است.

گزارش‌های اخیر اشاره به بازسازی Silent Hill و Metal Gear دارد و همچنین احتمال ساخت یک بازی جدید از این مجموعه‌ها مطرح شده است. شرکت کپکام اخیراً عناوین کلاسیک Resident Evil را بازسازی کرد و با استقبال طرفداران مواجه شد. تویاما باور دارد که انجام چنین کاری با مجموعه سایلنت هیل ساده نخواهد بود، زیرا که تمرکز بازی‌های رزیدنت ایول روی جنبه‌ی اکشن است. وی می‌گوید:

کیچیرو تویاما Koichiro Toyamaفکر می‌کنیم که بازسازی این مجموعه سخت‌تر از Biohazard (رزیدنت ایول) باشد، زیرا که با گیم پلی قدیمی‌تری از نظر مفهومی روبه‌رو هستیم. ما با یک بازی اکشن مواجه نیستیم که بیاییم و تنها بعد اکشن را اصلاح کنیم. اگر تنها Silent Hill را به استاندارد امروزی ارتقاء دهیم یا اینکه تنها گرافیک را پولیش کنیم، فکر می‌کنم که طرفداران از چنین چیزی راضی نخواهند بود. بحث این نیست که بازی در مورد چه بود یا اینکه چطور به نظر می‌رسید؛ فکر می‌کنیم که باید در مفهوم بازی تجدیدنظر شود تا برای طرفداران جالب شود.

بازسازی سایلنت هیل Silent Hill

بازسازی سایلنت هیل پیچیده‌‌ خواهد بود

کیچیرو تویاما از جمله خالقان مجموعه سایلنت هیل است که به دلیل تبحر در زمینه روان‌شناسی، المان‌های ویژه‌ای را در بازی‌هایش به کار می‌برد که منحصر به فرد است. وی احتمال بازسازی نسخه‌های کلاسیک را رد نکرده است، اما باور دارد که چنین کاری بسیار سخت خواهد بود. وی در ادامه افزود:

تجربه نسخه‌های کلاسیک یک بازی ویدیویی برعکس فیلم کار ساده‌ای نیست و واضح است که پلتفرم یکی از دلایل آن است؛ اما هر چه یک مکانیسم کهنه‌تر می‌شود، کاربرد آن کاهش پیدا می‌کند و با فقدان عقلانیت مواجه می‌شود. از نظر بصری نیز این عناوین برای دستگاه‌های مدرن ساخته نشده است و هیچ مخالفتی با اصلاح بازی برای مطابقت با عصر مدرنی که در آن زندگی می‌کنیم، ندارم.

تویاما سال گذشته از استودیو ژاپن سونی جدا شد و استودیو Bokeh Game را تأسیس کرد و اسامی بزرگی مانند Junya Okura از طراح‌های ارشد مجموعه Gravity Rush را جذب کرد. اولین بازی استودیو به نام Slitterhead در گیم اواردز 2021 رونمایی شد که ترکیبی از تصاویر وحشتناک و ناراحت‌کننده در فضای شهری ژاپن را نمایش می‌داد. این بازی جدید می‌تواند ادامه‌دهنده همان سبک طراحی سایلنت هیل باشد که خلأ آن در طی چند سال اخیر به شدت احساس می‌شد.

از آنجایی که تویاما دیگر در کونامی حضور ندارد، هیچ کنترلی روی بازسازی سایلنت هیل نخواهد داشت و وی تنها نظر خود را در مورد چالش‌های انجام چنین کاری بیان کرده است. کونامی در پشت‌صحنه، مشغول تولید پروژه‌های تازه‌ای است که فعلاً آماده رونمایی از آن‌ها نیست.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*