رزیدنت ایول ویلج و معرفی شخصیت های برتر این بازی


Matin 27 آذر 1400 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

مجموعه رزیدنت ایول همیشه به شخصیت‌های متفاوت خود مشهور بوده است. از کریس ردفیلد جسور که اولین بار ماجراجویی وحشتناکی را به همراهش در عمارت اسپانسر تجربه کردیم تا ایدا وانگ مرموز که بعد سال‌ها حضورش در این سری، هنوز رازهای زیادی در مورد سرگذشت و اهدافش وجود دارد. رزیدنت ایول ویلج نیز از این قائده مستثنی نبود. این نسخه که پایان ماجراجویی‌های ایتن وینترز در این دنیا بود، شامل تعداد زیادی از چهره‌های قدیمی مجموعه و همچنین چهره‌های جدید که برای اولین بار ملاقاتشان می‌کنیم،می‌شود. در این لیست سعی داریم تا به ترتیب 10 شخصیت برتر این بازی را معرفی کنیم.

در ادامه متن داستان بازی لوث می‌شود. اگر بازی را تجربه نکرده‌اید، مسئولیت لو رفتن داستان به عهده خودتان است.

10. کارل هایزنبرگ

هایزنبرگ پتانسیل بسیار بالایی داشت ولی متاسفانه به اندازه کافی عمق شخصیتی نداشت تا در رتبه بالاتری در این لیست قرار بگیرد. شخصیتی که قدرت عجیب و قوی‌ای داشت. در اواخر بازی متوجه می‌شویم که اوهم از دست سلطه‌جویی مادر میراندا خسته شده‌است و می‌خواهد او را بکشد. نیل نیوبون، صداپیشه شخصیت اما به خوبی از پس کارش برآمده و توانسته نقش او را بسیار خوب ایفا کند. البته که باس‌فایت او یکی از بهترین باس‌فایت‌های تاریخ سری رزیدنت ایول است. چراکه مبارزه کردن با تانک برای بازیکنان بسیار هیجان‌انگیز بود. با اینحال به علت تک بعدی بودنش و نداشتن انگیزه و دلیل خوب برای کارهای خود، نتوانست در رتبه بهتری در لیست قرار بگیرد.

 

هایزنبرگ رزیدنت اویل ویلج

9. میا وینترز

میا یکی از همان چهره‌های قدیمی است که در اول متن به آن اشاره کردم. او همسر ایتن و مادر رز است که کل وقایع قسمت هفتم به خاطر نجات دادن او شکل گرفت. هرچند حضور او در نسخه ویلج کوتاه بود. در واقع فهمیدیم آن میایی که در اول بازی دیدیم و تیم کریس ردفیلد آن را تیرباران کردند، مادر میراندا است که به شکل میا تغییر چهره داده‌است. پس میای واقعی را تا زمانی که با کریس نجاتش ندادیم در بازی ندیدیم. هرچند او را زیاد در طول بازی ندیدیم اما همان حضورش دارای صحنه‌هایی است که باعث جایگرفتن او در این لیست می‌شود.

8. دوک

دوک در بازی رزیدنت ایول ویلج نقش فروشنده دارد. شخصیتی که طراحی جالب و دوست داشتنی‌ای دارد و مارا بسیار زیاد به یاد آن فروشنده مرموز در نسخه چهارم می‌انداخت. دوک شخصیتی است که می‌توانید به پیش او برای خرید یا ارتقاء سلاح‌های خود به پیش او بروید. او همچنین در طول بازی اطلاعات بسیار مفیدی راجع به دهکده و ارباب‌های آن به ایتن می‌دهد. اگرچه او در طول بازی به ایتن بسیار کمک می‌کند، اما در آخر او یک تاجر است که فقط می‌خواهد وسایلش را با بیشترین قیمت به ایتن بفروشد.

7. کریس ردفیلد

قدیمی‌ترین شخصیت سری رزیدنت ایول که در این نسخه حضور دارد. طراحی چهره او در نسخه هفتم حسابی باعث ناراحتی بازیکنان و طرفداران قدیمی این مجموعه شد. کپکام (Capcom) هم پس از مشاهده حجم عظیمی از انتقادات دست به کار شد و چهره کریس در این نسخه را همانند نسخه‌های پیشین طراحی کرد. با این حال چهره‌اش دلیل وجود او در این لیست نیست. بازی از حمله کریس و تیمش به خانه ایتن و میا شروع می‌شود. از طرفی کریس به علت خطرناک بودن داستان نمی‌خواهد ایتن را در این ماجراها دخیل کند اما از طرف دیگر پس از مشاهده‌ی پافشاری‌های ایتن برای پیدا کردن دخترش، کمک‌های زیادی به ایتن می‌کند. فراموش نشود که در مرحله‌‌ای از بازی نیز ما از دید کریس بازی را دنبال می‌کنیم. مرحله‌ای کاملا اکشن که دیگر به خاطر وجود مهمات زیاد، اصلا استرس و ترس مقابله با دشمنان بازی را نداشتیم و همین تجربه باعث شد تا نام او را در لیست بیاوریم.

کریس ردفیلد رزیدنت اویل ویلج

6. دونا بیونتو و انگی

دونا بیونتو عروسک‌ساز، یکی از اربابان دهکده و دومین باس‌فایت بازی رزیدنت ایول ویلج است که کشتنش هم کار چندان سختی نبود. او به خاطر انگلی که توسط مادر میراندا در بدنش کاشته شده‌بود، توانایی ایجاد و کنترل توهمات دیگران را داشت. در طول گشت و گذار در عمارتش هم ما با جنین غول‌پیکری روبه‌رو می‌شدیم که چاره‌ای به جز فرار نداشتیم. حس و حال عمارت به خاطر عروسک‌هایی که هرکدام گوشه‌ای از عمارت افتاده‌بودند و دیالوگ‌های عجیب او به همراه انگی زمانی که دچار توهم بودیم، باعث می‌شد تا ترسی زیرپوستی به مخاطب القا شود. ترسی که امیدواریم در نسخه‌های بعدی نیز شاهدش باشیم.

5. ایتن وینترز

پدری دلسوز و همسری وفادار! ایتن که تا قبل از نسخه هفتم حضوری در این مجموعه نداشت اما خیلی زود به یک شخصیت محبوب برای بازیکنان تبدیل شد. پس از تمام مصیبت‌هایی که ایتن در طول نسخه هفتم برای نجات همسرش پشت سر گذاشته بود حالا این‌بار در شرایطی به مراتب بدتر، باید برای نجات دخترش متحمل شود. در این نسخه از بازی شاهد عشق بی‌اندازه او نسبت به خانواده‌اش بودیم و دیدیم که او هنوز از وقایع عمارت بیکرها رنج می‌برد. دلیل همذات پنداری بازیکنان با این شخصیت به همین دلیل است، او بیشتر به‌جای اینکه یک قهرمان خارق‌العاده باشد، یک انسان معمولی است که می‌خواهد از خانواده‌اش به هرقیمتی محافظت کند. او با فدا کردن جان خود برای نجات تنها فرزندش، باعث شد تا در رتبه پنجم این لیست قرار بگیرد.

ایتن وینترز رزیدنت اویل ویلج

4. سالواتور مورو

یکی دیگر از اربابان دهکده. او شخصیتی بسیار زشت با قدی کوتاه و کمری خمیده‌ است. نام او برگرفته از رمان «جزیره دکتر مورو» نوشته اچ.جی. ولز است. او شخصیتی نصف انسان و نصف ماهی دارد که از التهاب اسیدی‌ای که گرفتارش است رنج می‌برد. مورو خدمتکاری بسیار وفادار به مادر میراندا است و از او بسیار حساب می‌برد و تنها هدفش راضی و خوشحال نگه داشتن او است. او همچنین یکی از سخت ترین باس‌فایت‌های بازی است که هنگام مبارزه، بازیکن را حسابی به دردسر میندازد.

3. رزماری وینترز

شاید عجیب‌ترین مورد این لیست همین رز باشد. اما یادمان نرود که رز با اینکه یک نوزاد است، به نوعی قوی‌ترین شخصیت این نسخه است. با استفاده از قدرت‌های او مادر میراندا سعی داشت تا دختر خود را پس از سال‌ها، به آغوش زندگی بازگرداند. اما چیزی که از همه جالب‌تر است مربوط به حضور رز در آخرین میان‌پرده بازی است. سال‌ها پس از وقایع نسخه ویلج، رز اکنون به دختری نوجوان تبدیل شده‌است. او در روز تولد پدرش، برسر قبر او می‌رود تا آن روز را در کنار او باشد اما معلوم می‌شود که او از دست سازمانی که ظاهرا کریس رئیس آن است فرار کرده تا در کنار پدرش باشد. در مشاجره او با مامور انتقال، به او می‌گوید کارهایی می‌توانم انجام دهم که حتی کریس از آن بی‌اطلاع است! همین جمله نشان از نقش پررنگ رزماری در نسخه‌های بعدی است.

2. مادر میراندا

او آنتاگونیست اصلی بازی است که هدفش قربانی کردن رزماری بود. مادر میراندا را به نوعی می‌توان پایه‌گذار دنیای رزیدنت ایول خطاب کرد. او بیش از صدسال عمر دارد و کاشف انگل کادو است. در قسمتی از بازی که در آزمایشگاه او بودیم، متوجه شدیم که اوزول اسپنسر (موسس آمبرلا)، یکی از شاگردان او بوده‌است که با استفاده از تحقیقات مادر میراندا توانسته تا اولین نسخه از ویروس را بسازد. اگر فرض کنیم مادر میراندا وجود نداشت، در نتیجه اوزول اسپنسر هم نمی‌توانست ویروس‌ها را بسازد و در نتیجه دنیای رزیدنت ایول بدین شکل نبود. نکته قابل توجه در مورد مادر میراندا این است که او به نوعی آینه‌ای از ایتن وینترز است. هدف او از این کارها نابودی دنیا و یا پول و ثروت نبود بلکه او هم تمام این سال‌ها رویایش بازگرداندن دختر مرده‌اش به زندگی بود. رویایی که با قدرت رز بلاخره داشت به وقوع می‌پیوست که ایتن مانع از آن شد. برای همین است که او لایق همچین جایگاهی در این لیست است.

1. لیدی دیمیترسک

خون آشام 3 متری و ترسناک قصه بازی رزیدنت ایول ویلج که با دخترانش حسابی ایتن را به دردسر انداختند. کپکام با استفاده از این شخصیت در کمپین‌های تبلیغاتی بازی، توانست تا توجه خیلی از بازیکنان را جلب کند. گاهی هنگام انجام ماموریت ها در قلعه‌اش با او مواجه می‌شدیم و چاره‌ای جز فرار نداشتیم. همین ویژگی او بود تا باعث شود یاد آقای X و نمسیس بیفتیم. یک شخصیت مادرسالار که بی‌نهایت عاشق 3دخترش است و هرکسی که باعث آزار و اذیت آن‌ها شود را بی‌رحمانه نابود می‌کند. یک زن تاجر با خصلت‌های یک رئیس. کسی که بسیار کاریزماتیک است و بازیکنان از هر لحظه برخورد و دیدار با او، احساس ترس می‌کنند. صداپیشه این شخصیت یعنی مگی رابینسون، به خوبی وظیفه خود را انجام داده‌است. تنها ایراد وارد به این شخصیت حضور کوتاهش با توجه به نقش پررنگش در تبلیغات بازی، است. در غیر اینصورت شخصیت‌پردازی لیدی دیمیترسک به خوبی هرچه تمام‌تر کار شده‌است و جای هیچ سخنی باقی نمی‌گذارد.

لیدی دیمیتریسک رزیدنت اویل ویلج

 

آیا این بازی را تا کنون تجربه کرده‌اید؟ نظر شما کاربران سیبو درباره رزیدنت ایول ویلج و شخصیت‌های آن چیست؟

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*