بازی Hades برای اولین بار در تاریخ جایزه ادبی Hugo را دریافت کرد


Matin 28 آذر 1400 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

در جریان تازه‌ترین دوره از رویداد سالانه Worldcon، موسوم به DisCon III، مراسم تقدیر از بهترین آثار علمی تخیلی و فانتزی برگزار شد. طبق جدید‌ترین اخبار بازی، در این مراسم که با نام Hugo Awards شناخته می‌شود، بازی Hades برای اولین بار در تاریخ جایزه بهترین بازی سال را به خود اختصاص داده است.

Worldcon رویداد با‌سابقه‌ای است که از سال 1939 به عنوان محلی برای گرد‌همایی علاقه‌مندان و طرفداران آثار علمی تخیلی و فانتزی آغاز به کار کرد. این رویداد دارای بخش‌های مختلفی از جمله پنل‌های بحث و گفت‌وگو، اجراهای زنده موسیقی، تجربه برد گیم، نمایش فیلم و نمایشگاه عکس است. با این حال یکی از مهم‌ترین بخش‌های رویداد Worldcon، بخش اهدا جوایز ادبی آن یعنی مراسم Hugo Awards محسوب می‌شود.

هفتاد و نهمین دوره از رویداد Worldcon تحت عنوان DisCon III چند روز پیش آغاز به کار کرد. در آخرین روز از این رویداد، مراسم Hugo Awards 2021 در حالی برگزار شد که برای اولین بار در تاریخ این جایزه ادبی بخش بهترین بازی سال نیز اضافه شده است. در این بخش بازی‌هایی از جمله Animal Crossing: New Horizons ،Blaseball ،The Last of Us: Part II ،Final Fantasy VII Remake و Spiritfarer نامزد دریافت جایزه بودند که در نهایت جایزه بهترین بازی سال از مراسم Hugo Awards به بازی Hades تعلق گرفت.

گرگ کاساوین، نویسنده و طراح استودیو Supergiant Games (سازنده بازی Hades) در قالب یک ویدیو ضمن تشکر از خدایان المپ‌نشین و خدایان دنیای زیرین، از امیدواری خود نسبت قدردانی هر چه بیشتر جایزه ادبی Hugo از آثار فوق‌العاده و شگفت‌انگیز صنعت بازی‌های ویدیویی گفت.

احتمالا بازی Hades تنها اثری خواهد بود که جایزه Hugo را دریافت کرده

مراسم Hugo Awards از سال 1953 آغاز شده و در قالب آن از بهترین آثار علمی تخیلی و فانتزی سال تقدیر می‌شود. دسته‌بندی این مراسم همواره در حال تکامل بوده و سالانه بخش‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود. برای مثال در مراسم مربوط به سال 2009 دسته بندی بهترین داستان گرافیکی اضافه شد. در سال جاری برای اولین بار در تاریخ مراسم Hugo Awards، دسته‌بندی بازی‌های ویدیویی تنها برای یک دوره اضافه شده است. هم‌اکنون قرار گرفتن بهترین بازی ویدیویی یا بهترین تجربه تعاملی در بین دسته‌بندی‌های دائمی مراسم Hugo Awards در حال بررسی است. کولت فوزارد، رئیس رویداد DisCon III در این باره گفته است:

از اوایل سال 2020، بسیاری از ما بیش از آنچه که انتظار داشتیم، زمان خود را صرف بازی‌های ویدیویی کردیم. این جایزه به طرفداران فرصتی می‌دهد تا از بازی‌های پر‌مفهوم، سرگرم‌کننده و استثنایی سال گذشته تقدیر کنند.

بازی Hades از زمان انتشار جوایز متعددی از جمله بهترین بازی مستقل از مراسم The Game Awards 2020 و بهترین بازی سال از مراسم‌های BAFTA و GDC را دریافت کرده است. این اثر که یکی از بهترین بازی‌های اکشن تاریخ محسوب می‌شود، روی پلتفرم‌های کامپیوتر، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در دسترس قرار دارد.

نظر شما کاربران سیبو در مورد دستیبابی بازی Hades به جایزه ادبی Hugo چیست؟ آیا این بازی را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*