عادی ترین خبر سال 2021 : فیس‌بوک به عنوان بدترین شرکت آمریکا انتخاب شد


امید دلیری 1 دی 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

عادی ترین خبر سال 2021 : فیس‌بوک به عنوان بدترین شرکت آمریکا انتخاب شد. متا که قبلاً با نام فیس بوک شناخته می شد، به عنوان بدترین شرکت آمریکا در سال 2021 انتخاب شده است. بر اساس نظرسنجی های انجام شده ، این شبکه اجتماعی جنجالی ناراحت کننده ترین شبکه اجتماعی برای طیف گسترده ای از نارضایتی ها است. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

انتخابی که دور از ذهن نبود

در نظرسنجی که از 1541 نفر در اوایل دسامبر انجام شد، بسیاری از شرکت‌ها به عنوان بدترین شرکت‌های سال 2021 انتخاب شدند. اما متا به به‌ عنوان بدترین شرکت شناسایی شد. این رأی ها باعث شدند که متا 8 درصد از پاسخ های نظرسنجی را به خود اختصاص دهد. یعنی 50 درصد بیشتر از رتبه دوم که متعلق به خرده فروش چینی علی بابا – Alibaba می باشد. این نظرسنجی توسط Yahoo Finance انجام شد.

در این نظرسنجی ، افراد دلایل زیادی را برای انتخاب فیس‌بوک – متا به عنوان بدترین شرکت اعلام کردند. برخی از انتقادها شامل ادعاهای افشاگری به نام Frances Haugen بود. او ادعا کرده بود که فیس بوک سود را به جای امنیت برای کاربران خود انتخاب کرده است. از جمله تنظیم الگوریتم هایی برای پیگیری تعامل به بهای امکان وقوع شورش. نگرانی های ضد انحصاری نیز مطرح شد که در حال حاضر توسط قانونگذاران در سراسر جهان بررسی شده است. انواع شکایات شامل ادعاهایی مبنی بر سانسور صداهای محافظه کار در یک طرف راهروی سیاسی بود. در حالی که طرف دیگر علیه انتشار بالقوه خطرناک اطلاعات نادرست انتقاد کردند.

یکی از انتقاد ها ، متا را به تضعیف دموکراسی در سراسر جهان متهم کرد. تأثیرات اینستاگرام بر سلامت روان و هدف قرار دادن کودکان نیز به عنوان حوادث نگران کننده مطرح شدند. از میان سایر شرکت‌های بزرگ در فهرست، علی‌بابا در رتبه دوم قرار گرفت. سرمایه‌گذاران به کاهش پنجاه درصدی ارزش این خرده‌فروش اشاره کردند. کمپانی AT&T نیز از اول سال تا به امروز با 24 درصد ضرر مواجه شده است. 

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*