آیا God of War Ragnarok پایان بازی گاد آف وار 3 را توضیح خواهد داد؟


Matin 5 دی 1400 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

بازی گاد آف وار 3 از جمله بهترین بازی‌های انحصاری پلی‌ استیشن 3 بود که پایانی بزرگ برای سه‌گانه‌ای محبوب حساب می‌شد و در آخر شاهد پایان تلخ و شیرینی برای سری بودیم و دیدیم که کریتوس خود را برای آزاد کردن بشریت از جنگال خدایان قربانی کرد. کریتوس بعدها در بازی God of War سال 2018 به پلتفرم پلی استیشن بازگشت و قرار است ادامه‌ی ماجرایش را در بازی God of War Ragnarok ببینیم، اما چرا باید این بازی به پایان God of War 3 بپردازد و اندکی از نقاط ابهام آن بازی بکاهد؟

استودیو سانتا مونیکا به شدت در حال پولیش کردن بازی God of War Ragnarok و آماده‌سازی آن برای انتشار است. توسعه‌دهندگان گیم پلی بازی را بهبود داده‌اند و گرافیک بهتری پیاده‌سازی کرده‌اند، اما لازم است که طرح و پی‌رنگ داستان با نسخه 2018 تفاوت‌هایی داشته باشد. واضح است که ادامه‌ی ماجرای کریتوس و آتریوس باید پیگیری شود، اما جزئیاتی پس از پایان گاد آف وار 3 مانده است که پرداختن به آن‌ها مهم خواهد بود. مهم‌تر از همه، نحوه‌ی نجات یافتن کریتوس از مرگ حتمی چیست و این سؤال بزرگی است که Ragnarok می‌تواند به آن پاسخ دهد.

گاد آف وار 3

چه بر سر کریتوس پس از پایان God of War 3 آمد؟

پی‌رنگ بازی گاد آف وار 3 دقیقاً از جایی دنبال می‌شود که بازی دوم تمام شد. کریتوس علیه تمام المپیوس اعلان جنگ کرده و می‌تواند با حمایت تایتان‌ها علیه خدایان شورش کند. نبردهای مهمی در بازی رخ می‌دهند و در آخر نیز کار به نبرد جنجالی زئوس و کریتوس می‌رسد که با مرگ زئوس همراه می‌شود. آتنا از کریتوس می‌خواهد که قدرت به دست آمده از جعبه پاندورا را پس دهد، اما او تصمیم می‌گیرد که خود را قربانی کند تا این انرژی به بشریت برسد. او جانش را کف زمین می‌گذارد و آتنا را تنها رها می‌کند.

مرگ کریتوس و آن صحنه‌ی خونین، پایان کاملی برای بازی نبود؛ اما افراد صبور که تا آخر تیتراژ نهایی را تماشا کردند، دیدند که کریتوس در جایی که افتاده بود نیست و رد خون روی زمین، نشان می‌دهد که او زنده است و فرار کرده است. اما هنگامی‌که ریبوت گاد آف وار در سال 2018 منتشر شد، هیچ‌گاه مشخص نشد که در این مدت چه بر سر کریتوس آمده و او چطور نجات پیدا کرده است.

بازی God of War

اساطیر جدید گاد آف وار

سه‌گانه اولیه تماماً بر اسطوره‌های یونانی ساخته شده بود و حتی هیولاها نیز تماماً از دنیای اساطیر یونان الهام گرفته شده بود؛ اما اسطوره‌های بازی God of War در سال 2018، کاملاً متفاوت بود. تغییر بزرگی از یونان به نورس باستان را داشتیم. کریتوس از آن ضربه‌ی مهیب جان سالم به در برده بود و به سرزمین تازه‌ای کوچ کرده بود. آنجا خانواده تشکیل داده بود و زندگی‌اش را از نو ساخته بود؛ اما دوباره درگیر نبرد با خدایان شد و این بار طعم ماجراجویی تازه‌ای را چشید که همگان از آن باخبر هستیم.

اگرچه داستان بازی جدید قابل‌توجه است، اما هیچ‌گاه اتفاقات پس از گاد آف وار 3 را توضیح نمی‌دهد. احتمالاً کوری بارلوگ عمداً این کار را انجام داده تا دیگر پرونده‌ی آن سه‌گانه را ببندد و یک داستان جدید بر پایه‌ی مکان تازه‌ای خلق کند. همین تغییر باعث روایت قصه‌ای احساسی و مهیج می‌شود و کریتوس را می‌بینیم که همچنان با گذشته دست و پنجه نرم می‌کند؛ اما فرار از مرگ حتمی، سؤال بزرگی است که بازی God of War Ragnarok می‌تواند به آن پاسخ دهد.

بازی God of War Ragnarok

God of War Ragnarok حلال مشکلات

پس از صحبت در مورد دو بازی پیشین، موقع بررسی احتمالات داستانی God of War Ragnarok می‌رسد. این بازی است که ادامه‌دهنده راه کریتوس و آتریوس و احتمالاً پایان خدایان اسکاندیناوی باشد. کریتوس این بار باید جلوی فریا بایستد و همچنین ثور (Thor) نیز هماورد تازه‌ای خواهد بود که نبرد با او هیجان‌انگیز است. کریتوس در میان خدایان نورس، اسم و رسمی به پا کرده و مشخص است که آن‌ها از کچل یونانی خوششان نمی‌آید. او بیگانه‌ای است که به جای دیگری تعلق دارد و نباید اینجا باشد. ممکن است کریتوس مرزهای تازه‌ای را شکسته باشد و حتی از جادوی سیاه برای ورود به این جهان جدید استفاده کرده باشد.

پایان بازی God of War Ragnarok از اهمیت فراوانی برخوردار است، زیرا که پایان ماجراجویی کریتوس در نورس را خواهیم دید. احتمال آن وجود دارد که با مرگ کریتوس در گاد آف وار جدید روبه‌رو باشیم؛ اما امیدواریم که این بازی پایان گاد آف وار 3 را توضیح دهد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*