هیدئو کوجیما در حال ساخت دو بازی بزرگ است


Matin 9 دی 1400 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

هیدئو کوجیما، خالق مجموعه بازی متال گیر در مصاحبه پایان سال میلادی با نشریه‌ی ژاپنی فامیتسو، برنامه‌های آینده و پروژه‌های شخصی که در حال انجام است را توضیح داده است. بنابر گفته‌های وی، دو بازی جدید در دست ساخت هستند که یکی از آنها مربوط به مجموعه‌ای شناخته شده است و دیگری نیز اثری جدید و چالش‌برانگیز است که ساخت آن برای کوجیما، تجربه‌ای نو خواهد بود.

نشریه فامیتسو هرساله مصاحبه‌ای با بازی‌سازهای ژاپنی انجام می‌دهد و در مورد آرزوها و برنامه‌هایشان برای سال جدید سؤال می‌پرسد. امسال نیز مصاحبه‌ای با 127 توسعه‌دهنده ژاپنی انجام شده است و یکی از این افراد نیز هیدئو کوجیما است که علاقه‌ی چندانی به صحبت در مورد پروژه‌های جدید ندارد؛ اما این بار اندکی در مورد بازی‌هایی که در حال ساخت است، توضیح داده است.

هیدئو کوجیما در جواب به سؤال فامیتسو گفته است که دو بازی در دست ساخت است و یکی از آنها عنوان بسیار بزرگی است و دیگری نیز کاملاً «جدید و چالش‌برانگیز» است. این مصاحبه به زبان ژاپنی انجام شده و صحبت‌های وی بر اساس ترجمه انجام شده توسط Siliconera منتقل شده است.

Death Stranding هیدئو کوجیما

ورود کوجیما به صنعت سینما

کوجیما وارد جزئیات پروژه جدید نشده است و تنها واژه «جدید» را به کار برده است. این بدین معنی است که استودیو کوجیما پروداکشنز در حال ساخت یک مجموعه جدید است و مشخص نیست این بازی برای چه پلتفرمی منتشر می‌شود. دیگر بازی نیز اثری «بزرگ» است که ممکن است ادامه‌ی نسخه پیشین Death Stranding باشد یا حداقل یک بازی تراز اول قدیمی در اندازه مشابه باشد. شایعاتی از ساخت Silent Hill جدید به گوش می‌رسد که البته احتمال ساخت آن پایین است. وی اخیرا نیز در توییتر از ساخت بازی جدیدی با همکاری نورمن ریداس خبر داده است.

شایعاتی در مورد همکاری هیدئو کوجیما با ایکس باکس در طی ماه‌های گذشته شنیده شد و به نظر می‌رسید که این بازی‌ساز ژاپنی، ساخت یک اثر آنلاین مبتنی بر فضای ابری را برعهده گرفته است. گزارش‌های تکمیلی، این بازی را یک اثر MMO معرفی کردند. همکاری با پلی استیشن نیز از دیگر گزارش‌هایی است که در طی سال 2021 بارها شنیدیم. کوجیما در پایان مصاحبه خاطرنشان کرد:

hideo kojima

استودیو سینمایی کوجیما پروداکشنز رسماً به عرصه تولید فیلم سینمایی، موسیقی و سریال تلویزیونی ورود کرده است و از ماه گذشته، استودیویی تازه‌ای در شهر لس‌آنجلس آمریکا تأسیس شده که وظیفه‌ی آن، گسترش آثار این شرکت و انتشار فرمت‌های جدید رسانه‌ای اعلام شده است. کوجیما همچنین به استریم نیز علاقه نشان داده و احتمالاً در سال آینده، با یکی از پلتفرم‌های استریم بازی همکاری کند.

علاوه بر این‌ها، مایلیم قدمی رو به جلو در زمینه‌ی رسانه در طی سال جدید برداریم که کاملاً با بازی متفاوت است و به سوی آینده‌ای خواهیم رفت که مرزهای سرگرمی از بین روند. نظر شما در مورد بازی جدید هیدئو کوجیما چیست؟‌

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*