لپ تاپ های دارای کارت گرافیک RTX 3080 Ti به زودی عرضه خواهند شد


Matin 11 دی 1400 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، به زودی تولید‌کننده‌های لپ تاپ در همکاری با شرکت انویدیا، اقدام به عرضه دستگاه‌هایی خواهند کرد از کارت گرافیک RTX 3080 Ti بهره خواهند برد.

شرکت Nvidia هم‌اکنون در حال انجام آخرین اقدامات روی سریع‌ترین پردازنده گرافیکی لپ تاپ خود است. نسخه لپ تاپ کارت گرافیک RTX 3080 Ti در نمایشگاه CES هفته آینده رونمایی می‌شود. رسانه Videocardz از این پردازنده اطلاعات مختلفی به دست آورده است. بر این اساس اگر به دنبال لپ تاپ قدرتمندی در حد کامپیوتر‌های دسکتاپ هستید، لازم نیست چندان صبر کنید. زیرا که به زودی لپ تاپ‌هایی با برخورداری از کارت گرافیک RTX 3080 Ti عرضه خواهند شد.

بر اساس شایعات منتشر شده، کارت گرافیک  3080 Ti از پردازنده گرافیکی جدیدی به نام GA103 بهره می‌برد. Geekbench اطلاعاتی را فهرست کرده که با آن‌ها می‌توانیم با نسخه لپ تاپ RTX 3080 Ti آشنا شویم. بر این اساس پردازنده گرافیکی مذکور دارای 58 واحد محاسباتی، 7424 هسته CUDA و سرعت کلاک 1395 مگاهرتز است. همچنین این GPU از 16 گیگابایت حافظه GDDR6 با سرعت 16 گیگابایت بر ثانیه بهره خواهد برد. این مشخصات هم‌رده با نسخه دسکتاپ است و عملکرد کارت گرافیک RTX 3080 Ti به چگونگی استفاده از بوست کلاک (Boost Clock) و انتقال حرارت در مواقع اجرای بازی‌های سنگین بستگی دارد. با این حال پردازنده گرافیکی ذکر شده ممکن است عملکردی بهتر از نسخه دسکتاپ RTX 3070 Ti با 6144 هسته داشته باشد.

این عملکرد قرار است با توان طراحی گرمایی بالا همراه باشد که طبق گزارش‌ها بسته به پیکر‌بندی سیستم، 175 وات خواهد بود. این کلاس از پردازنده‌های گرافیکی احتمالا با یک پردازنده نسل دوازدهم همراه می‌شوند که از این بابت لپ تاپ‌های مبتنی بر کارت گرافیک 3080 Ti عملکرد فوق‌العاده‌ای خواهند داشت. اما این توان بالا به معنای اندازه بزرگ لپ تاپ یا صدای بسیار زیاد است. اگر‌چه امیدواریم که سازندگان راهکاری برای این امر داشته باشند.

لپ تاپ کارت گرافیک RTX 3080 Ti

نمایشگاه CES محل معرفی لپ تاپ‌های دارای RTX 3080 Ti

همچنین این احتمال وجود دارد که نسخه‌های Max-Q نیز در دسترس قرار بگیرند. در این دسته از پردازنده‌های گرافیکی در ازای کاهش عملکرد، TDP کاهش پیدا می‌کند. به این واسطه لپ تاپ‌ های RTX 3080 Ti در اندازه و فرم‌های نازک‌تر و کوچک‌تر عرضه خواهند شد. در حالی که عرضه Ultrabook با پردازنده مذکور بعید است، اما مطمئنا سازندگان لپ تاپ‌ها پیشنهاد‌های هیجان‌انگیزی برای گیمرها در سال 2022 در نظر گرفته‌اند.

بسیاری از تولید‌کنندگان لپ تاپ قرار است لپ تاپ‌هایی مبتنی بر نسل 12 پردازنده‌ها را در نمایشگاه CES رو‌نمایی کنند. نظر شما در مورد این دسته از لپ تاپ‌ها چیست؟ آیا بهره‌گیری از کارت گرافیک جدید انویدیا در لپ تاپ نظر شما را جلب کرده‌اند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*