کوری بارلوگ از علت انتشار بازی God of War برای کامپیوتر می‌گوید


Matin 29 دی 1400 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

در طی سال اخیر شاهد عرضه عناوین انحصاری قابل توجه «سونی»، برای PC بودیم. از آخرین اثر «هیدئو کوجیما» بزرگ یعنی Death Stranding تا اثر جاه‌طلبانه‌ی شرکت Gorilla Games یعنی Horizon Zero Dawn، همگی عناوین انحصاری سونی هستند که برای PC منتشر شدند. کمتر کسی فکرش را می‌کرد که روزی آخرین نسخه بازی God Of War برای کامپیوتر منتشر شود. حال «کوری بارلوگ» سازنده بازی، از اشتیاق استودیوهای سونی برای عرضه‌ی بازی‌های انحصاری برروی PC می‌گوید. او می‌گوید که استودیوهای سونی آغازگر این موج انتشار بازی‌های انحصاری برای PC بودند.

بارلوگ گفت:

من فکر می‌کنم زمانی که این ایده مطرح شد، جمع زیادی از استودیوها با این ایده موافقت کردند. آن‌ها معتقد بودند که عرضه بازی‌های انحصاری برای کامپیوتر واقعا ایده خوبی است. زمانی که ما پیشنهادات زیادی برای شرکت فرستادیم، آن‌ها گفتند «ما از شنیدن دوباره این حرف‌ها خسته هستیم. باشه، بیاید این ایده را عملی کنیم!» من فکر می‌کنم این حرف آن‌ها، دقیقا نقطه اوج ماجرا بود.

ظاهرا سونی اعلام کرد که با انتشار عنوان Horizon Zero Dawn در مارس 2020، مسیر عرضه عناوین انحصاری پلی‌استیشن برای PC را آغاز خواهد کرد. طبق گفته توسعه‌دهندگان بازی، پورت بازی God Of War برای کامپیوتر هم حدود 2 سال زمان برد. پس به این نتیجه می‌رسیم که آغاز فرآیند پورت بازی برای PC، دقیقا همزمان با انتشار اولین بازی انحصاری شرکت سونی برای PC بود.

طبیعی است که بازی‌سازان و توسعه‌دهندگان پلی‌استیشن، مشتاق این باشند که بازیکنان بیشتری عناوینشان را تجربه کنند.

همانطور که بارلوگ گفت، کمی باورش سخت است که شرکت بزرگی مانند سونی با ارزشی معادل 150 میلیارد دلار، پس از مدت‌ها اصرار فقط به خاطر فشار طولانی مدت رئیس‌های استودیوهایش، تصمیم به عرضه بازی‌های انحصاریش برای کامپیوتر بگیرد. طبق گفته‌های مدیر عامل سابق بخش «سرگرمی‌های سونی» یعنی «شان لیدن»، سران این شرکت بسیار مشتاق بودند تا مشتری‌های جدیدی را جذب شرکت و محصولاتش کنند. گفتنی است که شان لیدن سونی را در اکتبر 2019 ترک کرد.

لیدن گفته‌بود:

زمانی که من در آنجا بودم ما یک استراتژی‌ای داشتیم. ما باید به جایی می‌رفتیم که این مشتریان و هواداران جدید، آن‌‌جا بودند. ما باید این کار را انجام می‌دادیم. چرا؟ چون وقتی که آن‌ها تصمیم گرفته‌اند سمت خانه‌ی ما نیایند، پس ما باید به سمت خانه‌هایشان برویم! و بهترین راه برای رفتن چه بود؟ آیا عرضه‌ی یکی از پرفروش‌ترین بازی‌هایمان بهترین راه به نظر نمی‌رسد؟

لایدن در ادامه گفت که اصلا از سونی انتظار نداشت که بازی‌ها را در روز اول انتشار برروی کنسول، برروی PC هم عرضه کند. اگر بازی 2سال پس از انتشارش برروی کنسول، برای کامپیوتر هم پورت شود آنگاه خطری فروش کنسول‌ها را تهدید نمی‌کند.

بارلوگ هنوز نمی‌داند که این سیاست جدید سونی دقیقا تا کی ادامه‌ خواهد داشت. او همچنین هیچ نظری راجع به تاریخ انتشار نسخه جدید بازی یعنی God of War Ragnarök ندارد. حتی اگر استودیوهای سازنده بازی از سونی درخواست کنند که بازی را برای PC پورت کنند، باز هم تصمیم نهایی به عهده آن‌ها نیست و خود سونی تصمیم نهایی را می‌گیرد.

بارلوگ در مورد نحوه تصمیماتی که می‌گیرند صحبت‌های جالبی را بیان کرد.

در حال حاضر ما آن را بازی می‌کنیم. بعد بهم نگاه می‌کنیم و تصمیم می‌گیریم که آیا این بهترین چیزی است که می‌توانیم ارائه دهیم یا خیر؟ همینطور نحوه انجام آن را ارزیابی خواهیم کرد. با خود فکر می‌‌کنیم که آیا مردم از آن لذت خواهند برد؟ آیا ما به روش درست این کار را انجام دادیم؟ آیا در طول ساخت بازی کار اشتباهی انجام دادیم؟ ما چه کاری را در آینده می‌توانیم نسبت به این، بهتر انجام بدیم؟ این‌ها تصمیماتی هستند که ما می‌گیریم ولی در نهایت تصمیم نهایی در همه امور با خود سونی است.

در آخر باید بگویم که اگر تا به حال موفق به تجربه بازی God Of War برای کامپیوتر نشده‌اید، می‌توانید آن را هم اکنون از طریق فروشگاه‌های Steam و Epic Games تهیه کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*