خالق پلی استیشن هدست های واقعیت مجازی را آزاردهنده خواند


Matin 2 بهمن 1400 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

کن کوتاگاری (Ken Kutagari) که به‌عنوان پدر پلی استیشن از او یاد می‌شود، مصاحبه‌ تازه‌ای با نشریه بلومبرگ داشته است و صحبت‌های قابل توجهی در مورد فناوری واقعیت مجازی و متاورس انجام داده است. کوتاگاری از جمله مؤثرترین افراد در زمینه طراحی کنسول پلی استیشن به‌حساب می‌آید و به‌عنوان مدیرعامل در شرکت رباتیک Ascent Robotics مشغول به کار است. او گفته است که فناوری واقعیت مجازی، انسان‌ها را از واقعیت دور می‌کند.

خالق پلی استیشن در بخشی از صحبت‌هایش، فناوری واقعیت مجازی را آزاردهنده خوانده و معتقد است که این هدست‌ها بزرگ و سنگین هستند و باعث می‌شوند تا تجربه واقعیت مجازی، جالب و مشابه دیگر سخت‌افزارهای بازی نباشد. هدست‌های واقعیت مجازی با دور کردن انسان از محیط اطراف و واقعیت، پنجره‌ی تازه‌ای به فضایی مجازی باز می‌کنند. کوتاگاری با این بعد از فناوری VR مخالف است. وی در این مورد گفت:

هدست‌ها شما را از دنیای واقعی دور می‌کنند و من نمی‌توانم با چنین چیزی موافقت کنم. ساده بگویم که آن‌ها آزاردهنده هستند.

پلی استیشن واقعیت مجازی

خالق پلی استیشن متاورس را بیهوده می‌داند

بلومبرگ در ادامه بحث را به متاورس و دنیای مجازی می‌کشاند که به‌تازگی موردتوجه شرکت‌های زیادی از جمله فیس بوک قرار گرفته است. این شرکت با تغییر برند به متا (Meta)، اولویت خود را ایجاد یک متاورس نامیده است. خالق پلی استیشن باور دارد که وجود یک دنیای مجازی، بی‌اهمیت است و این فضا مشابه پیام‌های ناشناس خواهد شد و کاربران قطعاً شخصیت اصلی خود را پشت یک نام کاربری پنهان می‌کنند. او باور دارد که متاورس هیچ‌گاه با واقعیت جایگزین نمی‌شود.

بودن در جهان واقعی اهمیت زیادی دارد و متاورس، هدف ایجاد یک دنیای شبیه واقعی در فضای مجازی را دنبال می‌کند و من هدف از ساخت آن را درک نمی‌کنم. آیا شما می‌خواهید به جای خود واقعی‌تان یک آواتار باشید؟ این با همان سایت‌های انتشار پیام ناشناس تفاوتی ندارد.

شرکت‌های بزرگ علی‌رغم صحبت‌های کوتاگاری به‌شدت مشغول ایجاد یک متاورس هستند و آن را آینده اینترنت می‌دانند. اپیک گیمز در همکاری با سونی، پروژه ایجاد متاورس را پیش می‌برد و اخیرا فیل اسپنسر هم از ورود به این فضای جدید صحبت کرده است. سونی ماه پیش از هدست PSVR 2 رونمایی کرد و شاهد سخت‌افزار بسیار قدرتمندی هستیم که ممکن است در برنامه‌های آینده سونی برای ایجاد یک متاورس اثرگذار باشد. نظر شما در مورد فضای واقعیت مجازی و متاورس چیست؟ آیا شما از این فناوری استقبال می‌کنید؟

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*