نخستین واکنش سونی به معامله مایکروسافت و اکتیویژن: به تعهدات پایبند بمانید


Matin 4 بهمن 1400 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

یکی از سخنگویان سونی در صحبت‌هایی با نشریه وال استریت ژورنال گفته که انتظار دارند بازی‌های اکتیویژن مولتی پلتفرم باقی بمانند و به قراردادهایی که پیش‌تر امضا شده‌اند احترام گذاشته شود.

پس از خرید نجومی اکتیویژن-بلیزارد توسط مایکروسافت با قیمت 68 میلیارد دلار، واکنش‌های بسیاری به این خبر دیدیم. علاوه بر رسانه‌ها، کاربران و بازارهای سهام نیز تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفتند و پس از دو روز، شرکت سونی نیز به این معامله واکنش داد و سکوت خود را شکست. یکی از سخنگویان سونی در صحبت با WSJ گفت: «انتظار داریم که مایکروسافت به تمام قراردادهایی که قبل‌تر تنظیم شده‌اند احترام بگذارد و اطمینان دهد که بازی‌های اکتیویژن مولتی پلتفرم باقی می‌مانند.»

این صحبت کوتاه نکات مختلفی در خود دارد؛ برای مثال می‌توانیم پی ببریم و حدس بزنیم که قراردادهای مختلفی بین اکتیویژن و پلی استیشن در جریان است که باعث می‌شود این عنوان مولتی پلتفرم باقی بماند. برای مثال وارزون قطعا روی پلی استیشن خواهد ماند (همانطور که الدر اسکرولز انلاین پس از خرید بتسدا روی پلتفرم پلی استیشن باقی ماند). احتمالا قراردادهای دیگری هم وجود دارند که نسخه/نسخه‌های بعدی کال آو دیوتی را هم مولتی پلتفرم نگه می‌دارد. بازی‌ای مثل اورواچ 2 یا دیابلو 4 هم قطعا مولتی پلتفرم عرضه خواهند شد چرا که در زمان رونمایی از انتشار بازی برای پلی استیشن 4 نیز خبر داده شده بود.

پس از این سخنان سونی، فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس در صفحه توییتر خود نوشت که تماس‌های خوبی با سران سونی داشته و همکاری‌های لازم با آنان انجام خواهد شد و مجموعه کال آو دیوتی از جامعه کاربران پلی استیشن جدا نخواهد شد. البته سخنان اسپنسر دو پهلو بودند و بسیاری احتمال می‌دهند که او پیشنهاد قرار گرفتن گیم پس روی پلی استیشن را به رهبران سونی داده باشد و بخواهد از این طریق بازی‌های آینده کال آو دیوتی را روی PlayStation عرضه کند.

مایکروسافت تقریبا 70 میلیارد دلار برای خرید اکتیویژن خرج کرده و بعید است که با این همه پول قصد داشته باشد که مجموعه‌ای مثل کال آو دیوتی را برای همیشه روی پلی استیشن نگه دارد، پس انحصاری شدن این مجموعه بازی شاید دیر و زود داشته باشد، اما قریب به بقین سوخت و سوز نخواهد داشت.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*