تلسکوپ جیمز وب در فاصله یک میلیون مایلی زمین در موقعیت رصد قرار گرفت


امید دلیری 6 بهمن 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

تلسکوپ جیمز وب در فاصله یک میلیون مایلی زمین در موقعیت رصد قرار گرفت. این تلسکوپ فضایی ناسا پس از طی تقریباً یک میلیون مایل به مقصد نهایی خود رسید. به این ترتیب به قدرتمندترین رصدخانه ای که تاکنون به فضا پرتاب شده است تبدیل شد. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

رسیدن جیمز وب به موقیت رصد

تلسکوپ جیمز وب – James Webb در تاریخ 25 دسامبر 2021 برای کاوش کیهان و اولین نقاط عطف جهان ما به فضا پرتاب شد. این تلسکوپ 10 میلیارد دلاری از زمان برخاستن موفقیت‌آمیز خود، مشغول استقرار سیستم‌ها و ساختارهای مختلف خود بوده است. این تلسکوپ فضایی بیش از 930000 مایل (1.5 میلیون کیلومتر) را تا خانه جدید خود یعنی L2 طی کرده است. L2 دومین نقطه لاگرانژ خورشید-زمین می باشد که به دور آن خواهد چرخید. نقاط لاگرانژ از نظر گرانشی نقاط پایداری در فضا هستند.

بیل نلسون مدیر ناسا در یک پست وبلاگی جدید گفت :

به تیم ناسا برای همه تلاش‌هایشان برای اطمینان از ورود امن تلسکوپ جیمز وب به L2 تبریک می‌گویم. ما یک قدم به کشف اسرار جهان نزدیک‌تر شده‌ایم. من نمی‌توانم منتظر دیدن اولین نگاه ها و عکس های جیمز وب از جهان در تابستان امسال باشم.

تلسکوپ جیمز وب 30 روز گذشته را به آرامی و با دقت سپری کرده تا محافظ آفتاب و سایر قسمت های حیاتی خود را باز کند. برای مثال در روز پنجشنبه 19 ژانویه، این تلسکوپ به مستقر کردن 18 بخش شش ضلعی که آینه اولیه طلایی باشکوه آن را می‌سازد پایان داد. روند کلی استقرار اضطراب آور بوده است. زیرا شامل صدها شکست بالقوه تک نقطه ای بود که هر یک می توانست فاجعه ای برای این تلسکوپ ایجاد کند. اما علیرغم تمامی این چالش ها ، وب به طرز شگفت انگیزی از مرحله استقرار عبور کرد. اکنون رسیدن آن به مدار L2 نقطه عطف بزرگ دیگری می باشد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*