یوبی سافت باور دارد که بازیکنان نسبت به مزایای NFT بی‌اطلاع هستند


Matin 10 بهمن 1400 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، نیکلاس پو‌ارد که به عنوان معاون ارشد بخش نو‌آوری‌های استراتژیک در شرکت یوبی سافت فعالیت می‌کند، در مصاحبه تازه خود به صحبت در مورد باز‌خورد منفی بازیکنان نسبت به اقدامات این شرکت در راستای اضافه کردن NFT به آثار مختلف، پرداخته است.

این روز‌ها NFT صدر اخبار را در اختیار خود گرفته و روزانه خبر‌های تازه‌ای از آن منتشر می‌شود. با افزایش محبوبیت این فناوری، پای آن به صنعت ویدیو گیم نیز کشیده شد. شرکت Ubisoft یکی از اولین فعالان صنعت بازی‌های ویدیویی است که قصد دارد NFT را به بازی‌های خود اضافه کند. این تصمیم شرکت یوبی سافت با استقبال بازیکنان همراه نشد و بسیاری از مخاطبین با این امر مخالف هستند. حال نیکلاس پوارد، معاون ارشد بخش نو‌آوری‌های استراتژیک، در مصاحبه با رسانه Finder، اعلام کرده است که بازیکنان از مزایای اضافه شدن NFT به بازی‌های یوبی سافت بی‌اطلاع هستند. او همچنین در مصاحبه خود گفته که واکنش منفی به سیستم Ubisoft Quartz کم و بیش قابل پیش‌بینی بود.

نیکلاس پوارد می‌گوید که بازیکنان قادر به درک مزایای این بازار ثانویه دیجیتال نیستند. به گفته او، یوبی سافت روی آینده مبتنی بر NFT برنامه‌ریزی کرده است. این شرکت قصد دارد زمینه‌ای را فراهم کند که بازیکنان در قبال تجربه آثار، سرمایه‌ای به دست بیاورند. برای مثال بازیکنان می‌توانند پس از اتمام یک بازی خاص، آیتم‌های درون بازی خود را با فروش برسانند.

نیکلاس پوارد در این باره گفته است: «به نظر من گیمر‌ها آنچه را که یک بازار دیجیتال ثانویه می‌تواند برای آن‌ها به ارمغان بیاورد، درک نمی‌کنند. در حال حاضر، به دلیل شرایطی فعلی و زمینه NFTها، بازیکنان باور دارند که این امر به نابودی بازی‌ها مختلف ختم شده و تنها ابزاری برای درآمد‌زایی بیشتر سازندگان است. اما ما در یوبی سافت به اولین چیزی که توجه می‌کنیم، پایان بازی‌ها است. پس از اتمام بازی، این فرصت در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد که آیتم‌های خود را به دیگر بازیکنان بفروشند».

یوبی سافت NFT

سیستم Quartz نتیجه تلاش یوبی سافت برای اضافه کردن NFT است

نیکلاس پوارد در ادامه مصاحبه‌اش به این نکته اشاره کرده که مدیران شرکت Ubisoft کم و بیش منتظر واکنش منفی مخاطبین و رسانه‌ها نسبت به سیستم Quartz و NFT‌های موجود در آن بودند. همچنین طبق گفته او، یوبی سافت با این امید که بازیکنان تصمیمات این شرکت را درک کنند، برای ابتکار‌ها و نوآوری‌هایی از این دست تلاش خواهد کرد.

در صحبت‌های معاون ارشد بخش نو‌آوری‌های استراتژیک شرکت یوبی سافت آمده است: «واکنش‌ها به همون شکلی بود که انتظارش را داشتیم. ما می‌دانیم که درک این مفهوم آسان نیست. اما سیستم Quartz اولین قدمی است که به چیزی بزرگتر منجر می‌شود. چیزی که برای بازیکنان ما قابل درک خواهد بود. طرز فکر ما در این مورد این‌گونه است و به همین دلیل همواره در حال بررسی روش‌های مختلف هستیم. ما به ارائه ویژگی‌ها و خدمات پیرامون اولین ابتکار‌مان ادامه خواهیم داد. اعتقاد ما این است که قطعات پازل به مرور کنار هم قرار گرفته و بازیکنان می‌توانند آن را درک کنند. ما امیدواریم ارزشی را که به آن‌ها ارائه می‌کنیم، بهتر درک شود».

علی‌رغم واکنش‌های شدیدا منفی بازیکنان و رسانه‌ها نسبت به اضافه شدن NFT به بازی‌های یوبی سافت، ناشران مطرح دیگری از جمله شرکت Square Enix به این امر علاقه‌مند بوده و در جهت تحقق آن قدم بر‌می‌دارند.

نظر شما در مورد اضافه شدن NFT به بازی‌های شرکت یوبی سافت چیست؟ آیا این امر صنعت ویدیو گیم را به نابودی کشیده یا در نهایت به سود بازیکنان است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*