پخش کننده ویدیوی یوتیوب در اندروید و iOS ظاهر جدیدی پیدا کرده است


امید دلیری 13 بهمن 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

پخش کننده ویدیوی یوتیوب در اندروید و iOS ظاهر جدیدی پیدا کرده است. یوتیوب در حال ارائه یک رابط کاربری جدید برای پخش کننده تمام صفحه اپلیکیشن تلفن همراه خود می باشد. رابط کاربری جدیدی که لایک یا نپسندیدن یک ویدیو ، مشاهده نظرات و اشتراک گذاری آنچه را که تماشا می کنید آسان تر می کند. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

رابط کاربری جدید اپلیکیشن یوتیوب

نسخه قدیمی بیشتر این ویژگی‌ها را پشت یک حرکت تند کشیدن به بالا در بخش ویدیوهای بیشتر – more videos پنهان می‌کرد. در حالی که رابط کاربری جدید پخش کننده ویدیوی یوتیوب  آن‌ها را در جلو و وسط قرار می‌دهد. همچنین ویدیوهای مرتبط را به دکمه‌ای در گوشه‌ منتقل می‌کند. این تغییر تنها زمانی نشان داده می‌شود که ویدیو در حالت تمام صفحه تماشا می‌کنید. در واقع اگر ویدیویی را در حالت عمودی تماشا کنید، اپلیکیشن یوتیوب تا حد زیادی زمانی با نسخه قبلی خود یکسان به نظر می‌رسد.

با این حال، رابط کاربری جدید با مزیت دسترسی آسان به دکمه اشتراک گذاری و سایر کنترل ها همراه می باشد. اکنون هنگام تماشای نمای افقی نیز این ویژگی ها را دریافت می کنید. همچنین اکنون می توانید نظرات را در کنار ویدیو در حالت افقی مشاهده کنید. قبل از رابط کاربری جدید، باید در حالت عمودی روی بخش نظرات ضربه می زدید تا باز شود. سپس به حالت تمام صفحه می رفتید. اکنون با رابط کاربری جدید پخش کننده ویدیوی یوتیوب می‌توانید با ضربه زدن روی دکمه نظر، آن‌ها را بالا بکشید.

به گفته Allison Toh سخنگوی گوگل، رابط کاربری جدید پخش کننده ویدیوی یوتیوب هم برای iOS و هم برای اندروید در دسترس کی باشد. تا کنون به نظر نمی‌رسد که همه ی کاربران به این رابط کاربری جدید دسترسی پیدا کرده باشند. اما چندین نفر از جمله یکی از کارکنان وبسایت The Verge گزارش داده‌اند که رابط جدید را دریافت کرده اند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*