نصب آپدیت جدید ویندوز 10 ممکن است 8 ساعت طول بکشد


Matin 15 بهمن 1400 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

تعدادی از کاربران ویندوز گزارش داده‌اند که کامپیوتر آن‌ها قادر به نصب آپدیت جدید ویندوز 10 نیست و سیستم آن‌ها همچنان در حالت آپدیت فریز شده است. مایکروسافت پس از بررسی دلیل ناتوانی سیستم‌های گیمینگ در نصب آپدیت Windows 10، راه‌حل بحث‌برانگیزی ارائه داده است. مایکروسافت به افرادی که با مشکل نصب به‌روزرسانی جدید برخورد کرده‌اند؛ پیشنهاد می‌کند که دست به سیستم نزنند و هشت ساعت تا اتمام کامل روند نصب صبر کنند.

مدیر برنامه‌های ویندوز به نام دیوید گایر در وب‌سایت رسمی Windows به بررسی دلیل فریز شدن سیستم‌ها هنگام نصب آپدیت جدید ویندوز 10 پرداخته است. این فرد به کاربران توصیه می‌کند که بگذارند سیستم روشن باشد و حتی دو ساعت صبر کنند تا فرایند دانلود و نصب به‌صورت کامل در پشت زمینه انجام شود. پس از آن هم باید 6 ساعت منتظر نصب کامل آپدیت ماند. در غیر این صورت مشکل پیش می‌آید و ممکن است مجبور به نصب دوباره سیستم‌عامل شوید.

بنابر پست منتشرشده، وضعیت پیش‌آمده عادی است و سیستم‌های قدیمی که دارای سخت‌افزار ضعیف هستند، امکان نصب آپدیت در سریع‌ترین زمان ممکن را ندارند. حتی 25 درصد از کل سیستم‌هایی که ویندوز 10 را نصب کرده‌اند، هنوز آپدیت‌های چند ماه پیش را نصب ندارند و درنتیجه هنگام دریافت تمامی پچ‌های جدید، فشار زیادی به سیستم‌عامل و سخت‌افزار وارد می‌شود و باید چندین ساعت تا اتمام نصب منتظر ماند. این مشکل ممکن است به سخت‌افزار قدیمی و جدید هم مربوط نباشد و در صورتی که آپدیت‌ها را به‌صورت منظم نصب نمی‌کنید؛ انتظار فرایند دانلود و نصب چندین ساعته را داشته باشید.

آپدیت ویندوز 10

راه‌حل مشکل آپدیت ویندوز 10

ساده‌ترین راه برای حل مشکل، آزاد گذاشتن کامپیوتر و نصب آپدیت در ساعاتی است که از سیستم استفاده نمی‌کنید. می‌توانید فرایند آپدیت جدید ویندوز 10 را هنگام خواب شروع کنید. گفتنی است این اتفاق برای تمامی سیستم‌ها رخ نمی‌دهد و در صورتی که چند وقتی است آپدیت‌ها و به‌خصوص آپدیت‌های امنیتی را دریافت نکرده‌اید؛ انتظار زمان بیش از حد را داشته باشید. تمامی این آپدیت‌های امنیتی باید پشت سر هم نصب شوند و یک آپدیت جامع طراحی نشده است.

در صورتی که از آپدیت‌های مداوم و حجیم ویندوز 10 دل خوشی ندارید؛ بهتر است ویندوز 11 را نصب کنید. الگوریتم فشرده‌سازی مایکروسافت باعث شده تا حجم آپدیت‌ها 40 درصد کوچک‌تر از Windows 10 باشد و همچنین زمان کمتری برای نصب لازم است. در صورتی که از حافظه اس‌اس‌دی استفاده کنید؛ این زمان به کمترین حد ممکن می‌رسد. اولین آپدیت بزرگ ویندوز 11‌ پشتیبانی از برنامه‌های اندروید را اضافه می‌کند و همچنین گوگل هم به دنبال اجرای بازی های اندروید در ویندوز با یک نرم‌افزار جدید است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*