استودیو Double Fine علاقه‌ای به ساخت بازی Psychonauts 3 ندارد


Matin 17 بهمن 1400 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

استودیو Double Fine سال گذشته بازی Psychonauts 2 را منتشر کرد و موفق به دریافت جوایز مختلف شد. سایکونا‌ت‌ها 2 به‌تازگی جایزه بهترین بازی سال در رویداد نیویورک گیم اواردز را دریافت کرد و همچنین منتقدان زیادی آن را ستوده‌اند. با اتمام روند انتشار، بسیاری منتظر ساخت بازی Psychonauts 3 هستند و مدیر استودیو در گفتگو با IGN، احتمال ساخت شماره سوم را ضعیف دانسته و گفته است که استودیو به دنبال یک بازی کاملاً جدید خواهد بود.

استودیو Double Fine تابه‌حال چندین دنباله برای بازی‌های اولیه خود ساخته است. برای نمونه Costume Quest 2 هم مانند سایکونات‌ها 2، دنباله‌ای برای یک داستان بزرگ بود؛ اما استودیو علاقه‌ای به ساخت بازی Psychonauts 3 ندارد. تیم شافر، مدیر استودیو در گفتگو با IGN گفت:‌«فکر می‌کنم که این بازی باعث شد تا دنبال یک بازی کاملاً جدید برای قدم بعدی بروم. فعلاً تنها به ایده‌های جدید فکر می‌کنم». این صحبت‌ها در حالی بیان می‌شود که ساخت چند پروژه جدید توسط Double Fine تایید شده است.

استودیو دابل فاین در مالکیت شرکت مایکروسافت قرار دارد و بودجه ساخت بازی توسط ردموندی‌ها تأمین می‌شود. تیم شافر گفته است که علی‌رغم کنترل استودیو توسط ایکس باکس، هیچ فشاری برای ساخت یک بازی مخصوص وجود ندارد و آن‌ها کنترل کامل فرایند خلق و توسعه بازی را در اختیار دارند. وی در این مورد گفت: «ما می‌خواهیم آثار خودمان را بسازیم و در نتیجه آن‌ها ساخت یک بازی جدید را به ما محول نمی‌کنند».

ساخت Psychonauts 3

Psychonauts 3، آرزویی غیرممکن

از آنجایی که استودیو در مالکیت مایکروسافت قرار دارد؛ تمامی بازی‌های آن‌ها برای سرویس ایکس باکس گیم پس منتشر می‌شود. بازی Psychonauts 2 برای پلی استیشن هم منتشر شد؛ اما توسعه آن مدت‌ها قبل از تصاحب استودیو توسط مایکروسافت ساخته شده بود و در نتیجه امکان تغییر پلتفرم نهایی وجود نداشت. به نظر می‌رسد که بازی‌های بعدی استودیو در انحصار ایکس باکس و کامپیوتر باشد.

استودیو دابل فاین، بازی‌های زیادی ساخته است که هیچ‌گاه دنباله آن‌ها منتشر نشد. از جمله این بازی‌ها باید به Brutal Legends و Broken Age اشاره کرد. ساخت دنبال چنین بازی‌هایی با توجه به صحبت‌های مدیر استودیو، بعید است و Double Fine به دنبال ایده‌ای نو می‌گردد. به همین دلیل است که ساخت Psychonauts 3 امکان ندارد و ممکن است استودیوها سال بعد به فکر توسعه بازی بیفتد.

تیم شافر در بخش دیگری از صحبت‌هایش به احتمال ساخت فیلم سایکونا‌ت‌ها پرداخته است. او معتقد است که بازی‌ ویدیویی جذاب‌تر از فیلم است و هیچ‌گاه به دنبال ساخت یک فیلم نخواهد بود. دنیای سایکونات‌ها با توجه به جزئیات داستانی و فضای منحصر به فرد، گزینه مناسبی برای یک فیلم سینمایی خواهد بود؛ اما خالق بازی، علاقه‌ای به چنین کاری ندارد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*