ناسا از اولین تصاویر گرفته شده توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب رونمایی کرد


امید دلیری 24 بهمن 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

ناسا از اولین تصاویر گرفته شده توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب رونمایی کرد. ناسا تصاویر اولیه گرفته شده توسط تلسکوپ انقلابی فضایی جیمز وب یا JWST رونمایی کرد. این تصاویر مراحل اولیه 18 بخش آینه اصلی تلسکوپ را نشان می دهند. آینه هایی که قبل از اینکه JWST به پتانسیل کامل خود برسد، به درستی تراز شده اند. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

اولین تصاویر جیمز وب ، کمی تار اما هیجان انگیز و امیدوارکننده

همانطور که وبسایت The Verge اشاره کرده ، تصاویر منتشر شده تار می باشند. اما این در واقع نقطه شروع خوبی در روند طولانی تنظیم آینه های تلسکوپ فضایی جیمز وب برای گرفتن عکس های فوق العاده واضح از کیهان دور است. 18 نقطه نوری که در تصویر می باشند، همگی نشان دهنده همان ستاره ایزوله معروف به HD 84406 هستند که توسط یک بخش آینه اولیه متفاوت دیده می شود. نور جمع آوری شده از هر بخش آینه اولیه به آینه ثانویه این تلسکوپ منعکس شده است. سپس با استفاده از دوربین مادون قرمز نزدیک یا NIRCam اندازه گیری شده اند. این دوربین یکی از ابزارهای تصویربرداری کلیدی این تلسکوپ می باشد. این حسگر در طول فرآیند هم ترازی تلسکوپ برای تعیین و تصحیح هر گونه خطای نوری استفاده خواهد شد.

به گفته ناسا، فرآیند جمع آوری نور مورد استفاده برای تولید موزاییک تصویر حدود 25 ساعت طول کشیده است. 18 تصویر HD 84406 از بیش از 1500 تصویر جمع‌آوری شده در کنار هم قرار گرفتند. تلسکوپ فضایی جیمز وب به موقعیت‌های مختلف در اطراف مکان مورد انتظار ستاره اشاره کرده است. به دنبال تنظیمات مختلفی که تلسکوپ در ماه های آینده انجام خواهد داد، آینه به درستی تراز می شود. در نهایت، این 18 ستاره یکی می شوند. زیرا تمام بخش های آینه برای ایجاد یک سطح بدون درز در یک راستا قرار می گیرند.

ناسا انتظار دارد اولین مجموعه از تصاویر واضح برای رصد علمی در تابستان ارائه شوند. اما در حال حاضر، تیم تلسکوپ فضایی جیمز وب از نتایج اولین مراحل تصویربرداری و تراز کردن تلسکوپ هیجان زده است. چرا که تلسکوپ فضایی ناسا را یک قدم به گرفتن تصاویر شگفت انگیز نزدیک تر می کند. 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*