وب‌سایت‌های بزرگ ممکن است به زودی برای کاربران فایرفاکس و کروم کار نکنند


امید دلیری 1 اسفند 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

وب‌سایت‌های بزرگ ممکن است به زودی برای کاربران فایرفاکس و کروم کار نکنند. موزیلا به کاربران هشدار داده که وقتی فایرفاکس و گوگل کروم به نسخه 100 برسند، ممکن است وب سایت های اصلی دیگر آنها را به درستی شناسایی نکنند. در نتیجه ممکن است به درستی کار نکنند. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

نسخه فعلی فایرفاکس در حال حاضر 97 و نسخه گوگل کروم 98 است. Mozilla گفته است هنگامی که این شماره ها به شماره نسخه های سه رقمی برسند ، ممکن است مشکلات متناقضی در طیف غیرقابل پیش بینی وب سایت ها وجود داشته باشد. به گفته موزیلا، سرورهای وب سایت آنچه را که User-Agent نامیده می شود بررسی می کنند تا مشخص کنند از کدام مرورگر استفاده می شود. سپس از آن اطلاعات برای پیکربندی سایت ها استفاده می کنند تا به درستی نمایش داده شوند. بنابراین احتمال کارنکردن نسخه 100 فایرفاکس یرای بسیاری از سایت ها وجود دارد.

موزیلا در یک پست جدید در وبلاگ خود ، توضیحاتی در این مورد منتشر کرده است. موزیلا می گوید : بدون یک مشخصه برای دنبال کردن، مرورگرهای مختلف قالب‌های متفاوتی برای رشته User-Agent و تجزیه کاربر-عامل خاص سایت دارند. ممکن است برخی از کتابخانه‌های تجزیه مفروضات سخت کدگذاری شده داشته باشند. موزیلا خاطرنشان می‌کند که سایت‌ها مجبور بودند با مشکل مشابهی کنار بیایند. مشکلی که با حرکت از شماره نسخه‌های تک رقمی به دو رقمی ایجاد شد. بنابراین انتظار می‌رود که رسیدن به نقطه عطف سه رقمی باعث ایجاد مشکلات کمتری شود.

با این وجود، توسعه دهندگان فایرفاکس و کروم در حال انجام آزمایشات و همچنین مشکلات ثبت نام هستند. در حال حاضر، سایت هایی که اشکالات نسخه 100 را گزارش می کنند شامل T-Mobile، Yahoo و Daimler می باشند. 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*