اکتیویژن به روند انتشار سالانه بازی Call of Duty‌ پایان داد


Matin 4 اسفند 1400 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

گزارش جدید بلومبرگ خبر از توقف روند انتشار سالانه بازی Call of Duty‌ می‌دهد. این مجموعه برای اولین بار در طی بیست سال گذشته، تغییرات اساسی به خود می‌بیند. طبق گزارش‌ها بازی Call of Duty جدید توسط استودیو Treyarch‌ ساخته می‌شود و احتمالاً سال 2024 برای نسل فعلی کنسول‌ها منتشر می‌شود.

به نقل از بلومبرگ، شرکت اکتیویژن بلیزارد پس از بررسی شرایط فعلی، تصمیم گرفته تا انتشار کالاف دیوتی جدید که توسط استودیو تری‌آرچ ساخته می‌شود را به تأخیر بیندازد. این تصمیم پس از آن گرفته می‌شود که بازی Call of Duty Vanguard انتظارات را برآورده نکرد و بدترین شروع را به‌عنوان یک بازی Call of Duty‌ در پانزده سال اخیر داشت. شکست بازی ونگارد باعث شده تا «تعدادی از مدیران به این باور برسند که نسخه‌های جدید را بسیار سریع معرفی می‌کنند».

طبق گزارش، اکتیویژن در حال کار روی پروژه‌های دیگری است تا عدم انتشار کالاف دیوتی جدید در سال 2023‌ به درآمد آن‌ها آسیبی نزند. علاوه بر آن، «امواج مداوم محتوای الحاقی» برای بازی Call of Duty‌ امسال آماده خواهد شد. ساخت Call of Duty Modern Warfare 2 توسط استودیو اینفینتی‌وارد تائید شده است و این اولین بازی مجموعه است که دو سال محتوای مخصوص دریافت می‌کند. علاوه بر این بازی، ساخت کالاف دیوتی وارزون 2 تائید شده است و این بازی قرار است برای نسل جدید کنسول‌ها و کامپیوترهای گیمینگ منتشر شود.

انتشار سالانه کالاف دیوتی

پایان روند انتشار سالانه Call of Duty‌

اکتیویژن معتقد است که این دو بازی برای سال 2023 کافی خواهند بود و درآمد کافی جذب خواهد شد. گفتنی است Call of Duty‌ امسال، دنباله مدرن وارفر 2019‌ خواهد بود و طبق شایعات به کارتل مواد مخدر آمریکای جنوبی خواهد پرداخت. استودیو اینفینتی وارد از یک موتور جدید استفاده کرده است و موتور گرافیکی Call of Duty های بعدی یکسان خواهد بود. توسعه‌دهندگان وارزون به‌تازگی به ضعف‌های موتور فعلی اعتراف کرده‌اند و گفته‌اند که برنامه‌ای برای تلفیق وارزون با بازی‌های بعدی مجموعه وجود نداشته است.

گفتنی است Call of Duty‌، پرفروش‌ترین بازی کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس است و غیبت ناگهانی آن می‌تواند روی بازار بازی‌های ویدیویی تأثیر شگرفی بگذارد. روند افت این مجموعه پس از انتشار مدرن وارفر در سال 2019 شروع شد و مدیران ارشد اکتیویژن به این نتیجه رسیده‌اند که فرمت سالانه دیگر پاسخگوی نیاز بازی‌کنان نیست و این روند باید متوقف شود. کاهش فروش چشم‌گیر بازی Call of Duty Vanguard باعث شد تا زنگ خطر برای این مجموعه به صدا درآید.

تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت با قیمت 68.7‌ میلیارد دلار در برنامه‌ریزی این شرکت برای سال‌های آینده تأثیر خواهد گذاشت. مایکروسافت به انتشار Call of Duty‌ برای پلی استیشن متعهد است و حداقل سه بازی بعدی برای این کنسول منتشر می‌شوند. نظر شما در مورد متوقف ساختن روند انتشار سالانه بازی Call of Duty چیست؟

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*