بخش اول بهترین لپتاپ های اقتصادی و دانشجویی


محمد جعفرنژاد 4 اسفند 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

در این مقاله‌ی پیش‌ رو لپتاپ‌هایی را معرفی می‌کنیم که با حداقل هزینه، نیازهای روزمره شما را برطرف کند. برای خرید بهترین لپتاپ دانشجویی با راهنمای خرید مجله سیبو همراه باشید.

 

وضعیت قیمت های بازار:

وضعیت قیمت های بازار باعث شد راهنمای خرید بهترین لپتاپ دانشجویی را تهیه کنیم.
در این مقاله،میخواهیم بهترین لپتاپ‌های ارزان‌قیمت مناسب برای دانشجوها را در بازار را معرفی کنیم تا بتوانید با کمترین هزینه، بهترین کامپیوتر شخصی قابل‌حمل را بخرید؛
البته بدانید که منظور از «لپتاپ ارزان‌ قیمت» دستگاه‌هایی با قیمت بین 8 تا ۲۰ میلیون تومان است.

 

نکته: بهترین لپتاپ از نظر اقتصادی لپتاپی هست که بتواند با کمترین قیمت، همه کار های روزمره شما را انجام دهد.

دنیای لپتاپ‌ مدل‌های زیادی از برند‌های متفاوتی است که هر کدام از آن‌ها با چندین مشخصات فنی عرضه در بازار  می‌شوند؛ موضوعی که خرید را برای شما دانشجو های عزیز سخت میکنه؛ اطلاعات اندک از دنیای سخت‌افزار است.
به‌همین دلیل برای خرید لپتاپ با هر قدرت مالی، نکاتی مهم را در راهنمای خرید مجله سیبو ذکر می‌کنیم که، قادر به انتخاب بهترین لپتاپ دانشجویی خود خواهید بود؛ حتی گزینه‌ای که شاید در مطالب زیر وجود نداشته باشد.

 

کاربرد لپ تاپ های دانشجویی:

ابتدا در نظر داشته باشید که لپتاپ‌های دانشجویی برای کاربری‌های عادی مانند گشت‌و‌گذار در اینترنت، کار با نرم‌افزارهای مجموعه Office ، ویرایش سبک تصاویر، تماشای فیلم و لذت از موسیقی کاربرد دارند. با اینکه امکان اجرای نرم‌افزار‌های Adobe هم دردسترس است، اما نباید انتظار اجرای سریع و بدون مشکل پروژه‌های سنگین را داشته باشید. با درنظرگرفتن کاربری‌های مذکور، به موارد زیر توجه کنید:

 

نکته: همه چی درباره Adobe در مجله سیبو !

 

چه سخت افزار های استفاده کنیم ؟

  • پردازنده مرکزی یا CPU مهم‌ترین عنصر در خرید لپتاپ به‌شمار می‌رود. اول CPU را انتخاب کنید و سپس با توجه به آن لپتاپ‌های مناسب خود را بیابید.
  • با وجود لپتاپ ارزان‌تر دارای پردازنده‌های سلرون و پنتیوم” اما به نظر ما CPU Core i3 هست تا اگر در آینده نیاز به CPU بالاتر نیاز داشتید ، با مشکل روبرو نشوید.
  • در صورتی که بودجه زیادی ندارید، می‌توانید لپتاپی با ۴ گیگابایت رم خریداری کنید.
  • و میتوان در آینده ۴ گیگابایت رم دیگر به آن اضافه کنید.
  • حافظه‌ی؛SSD کارایی بسیار مهمی در عملکرد لپتاپ دانشجویی دارد.و اگر بودجه شما به خرید SSD نمیرسد میتوانید در آینده SSD به لپتاپتان اضافه کنید و پیشنهاد میشود که هرچه سریع تر اینکار را انجام دهید. حتی یک حافظه SSD با ظرفیت کم هم میتواند به ویندوز و نرم‌افزارهای اصلی، سرعت چشم گیری را افزایش دهد.

 

خرید لپتاپ دانشجویی دست دوم:

توجه داشته باشید که در رده‌ی قیمتی لپتاپ دانشجویی ، یکی از راه ها می‌تواند خرید لپتاپ دست دوم با سخت‌افزار قوی‌تر از لپتاپ نو باشد؛ اما ما این راه را برای کسانی که از سخت‌افزار چندان چیزی نمیدانند ، ما به شما پیشنهاد نمی‌کنیم، حتی اگر فرد فروشنده، فرد آشنا و مورد اعتماد باشد.

 

بهترین لپ تاپ دانشجویی تا ۸ میلیون تومان:لنوو IdeaPad 1

اگر نخواهید لپ‌تاپ دست دوم بخرید، باید بدانید در ادامه،
حداقل باید حدود هشت میلیون تومان برای خرید لپتاپ دانشجویی هزینه کنید. در این حدود قیمت، لپتاپ‌های زیادی در بازار وجود دارد که بعضی از انها مشخصات کم‌وبیش یکسانی دارند. در‌این‌میان، مدل‌هایی هستند که در‌مقایسه‌با سایر مدل‌ها، ارزش خرید بیشتری دارند و تجربه‌ی خوبی را اختیار شما قرار می‌دهند.

 

مشخصات و قیمت لپتاپ:

لپ‌تاپ ۱۱ اینچی «IdeaPad 1 لنوو» از کم قیمت ترین لپتاپ‌های بازار است که برای انجام کار های سبک و نیمه‌سبک دانشجویی مانند وب‌گردی و تایپ مقاله کارایی دارد؛ البته باتوجه به اینکه این لپتاپ دانشجویی لنوو از ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی SSD بهره می‌برد، کار کردن با آن شما را دشوار نخواهد کرد.

از دیگر امکانات IdeaPad 1، میشود پردازنده‌ی Athlon Silver 3050e AMD، چهار گیگابایت رم DDR4، پردازنده‌ی گرافیکی یکپارچه‌ Vega 3، صفحه نمایش مات ۱۱/۶ اینچ TFT LCD با وضوح ۷۶۸ × ۱۳۶۶ پیکسل و دو درگاه USB 3.0 را دارد؛ و این لپتاپ با وزن ۱٫۲ کیلوگرمی بسیار سبک و اندازه کوچک، برای حمل کردن و جابه‌جایی بین دانشگاه و منزل خیلی مناسب است.

 قیمت این لپتاپ دانشجویی از 7,573,000 میلیون تا 8,560,000 میلیون تومان میباشد.

 

بهترین لپتاپ دانشجویی تا 9 میلیون تومان: لنوو V15

 

لپ‌تاپ «لنوو V15» کمی خود را از دیگر لپ‌تاپ‌هایی که تابه‌اینجا معرفی شده جدا می‌کند و با هزینه‌ای معقول سرعت و قدرت پردازشی قابل‌قبولی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.
از امکانات این لپ‌تاپ اقتصادی لنوو می‌توان به پردازنده‌ی نسل دهم Core i3 اینتل از سری G، هشت گیگابایت رم،
حافظه‌ی هیبریدی یک ترابایت هارد و ۲۵۶ گیگابایت SSD و صفحه نمایش مات ۱۵٫۶ اینچ FHD اشاره کرد. وجود دو درگاه USB 3.0، جک هدفون یا میکروفون و وزن ۱٫۸۵ کیلوگرمی آن‌را نیز می‌‌توان مدنظر قرار داد.
قیمت این لپتاپ دانشجویی از 7,950,000میلیون تومان تا 8,420,000میلیون تومان میباشد.

 

انتخاب جایگزین تا 10 میلیون تومان: ایسوس VivoBook Max

 

مشخصات لپتاپ و قیمت :

اگر قدرت CPU و سرعت حافظه‌ی مورد استفاده در لپتاپ را می‌توانید؛
فدای اندازه بزرگ‌تر صفحه نمایش و وضوح بیشتر آن کنید،‌گزینه‌ی مناسب دیگری را داریم. لپتاپ ۱۵ اینچی«ایسوس VIVOBOOK مکس مدل X543MA»با صفحه نمایش مات ۱۵٫۶ اینچ LCD با وضوح FHD، CPUسلرون N4020 اینتل، چهار گیگابایت رم DDR4-2400، یک ترابایت هارد و یک درگاه USB 3.0 می‌تواند انتخاب خوبی محسوب شود.قیمت این لپتاپ دانشجویی از8,050,000 میلیون تومان تا 10,000,000 میلیون تومان میباشد.

 

بهترین لپتاپ دانشجویی تا 10 میلیون تومان: ایسوس VivoBook R465FA

 

مشخصات لپتاپ و قیمت :

لپ‌تاپ «ایسوس VivoBook مدل R465FA» با پردازنده‌ی نسل دهم Core i3 اینتل سری U، چهار گیگابایت رم DDR4، یک ترابایت هارد و نمایشگر ۱۴ اینچ IPS LCD با وضوح FHD می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن باشد؛ همچنین دو درگاه USB 3.0، درگاه USB-C و وزن مناسب ۱٫۶ کیلوگرمی، از دیگر ویژگی‌های این لپتاپ دانشجویی ایسوس محسوب می‌شوند. قیمت این لپتاپ دانشجویی از 10,010,000 میلیون تومان تا 10,399,000میلیون تومان میباشد.

 

بهترین لپتاپ دانشجویی تا ۱۵ میلیون تومان: لنوو تینک بوک 15

 

مشخصات لپتاپ و قیمت :

«تینک بوک 15 لنوو» کامل‌ترین لپ تاپ در بازه‌ی ۱۵ میلیون تومان محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ از نسل یازدهم پردازنده‌ی Core i3 با پردازنده‌ی گرافیکی Intel UHD Graphics بهره می‌برد که در کنار ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی SSD NVMe تجربه‌ی خوب و روانی ارائه می‌دهد؛بنابراین هنگام انجام تمام کارهای روزمره مثل وب‌گردی با تب‌های زیاد، ویرایش فایل‌های سنگین ورد و اکسل، ویرایش عکس با فتوشاپ و اجرای برنامه‌های مهندسی با مشکل خاصی مواجه نمی‌شوید؛تینک بوک 15 از نظر درگاه‌ها نیز کامل است و حتی از درگاه USB 3.0 و تایپ C هم بهره می‌برد. قیمت این لپتاپ دانشجویی از 15,360,000 میلیون تومان تا 16,000,000میلیون تومان میباشد.

 

بهترین لپ تاپ دانشجویی تا ۱۸ میلیون تومان: اچ‌پی مدل EF2126WM-A

 

مشخصات لپتاپ و قیمت :

لپ‌تاپ «اچ‌پی مدل EF2126WM-A» یکی از قدرتمندترین و زیباترین لپ‌تاپ‌های دانشجوییه بازار است که می‌توان در پردازش نسبتاً سنگین نیز روی آن حساب کرد؛ البته باید توجه کنید که این دستگاه گرافیک مجزا ندارد.ترکیب تراشه‌ی قدرتمند Ryzen5 5500U ای‌ام‌دی، ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی SSD در این لپ‌تاپ HP، سرعت بسیار بالا و عملکرد خوبی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. از دیگر امکانات این لپ‌تاپ اقتصادی اچ‌پی، می‌توان به طراحی زیبا، نمایشگر ۱۵٫۶ اینچ FHD، درگاه USB 3.0 و تایپ C و وزن مناسب ۱٫۶۹ کیلوگرمی آن اشاره کرد.
قیمت این لپتاپ دانشجویی از 18,410,000 میلیون تومان تا 19,000,000میلیون تومان میباشد.

میتوانید ادامه مطلب را در بخش دوم بهترین لپتاپ های اقتصادی و دانشجویی دنبال کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*