ایلان ماسک سیستم اینترنت ماهواره ای استارلینک را در اوکراین فعال کرد


امید دلیری 8 اسفند 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

ایلان ماسک سیستم اینترنت ماهواره ای استارلینک را در اوکراین فعال کرد. در پی تنش های بین روسیه و اوکراین ، معاون نخست وزیر اوکراین درخواستی مبنی بر تأمین ارتباطات ماهواره ای داده بود. این درخواست برای کمک به مقاومت در برابر تهاجم روسیه به این کشور مطرح شده بود. اکنون ایلان ماسک در پاسخ به این درخواست گفته است که سرویس ماهواره ای Starlink او در اوکراین راه اندازی شده است. اخبار داغ تکنولوژی را در مجله اینترنتی سیبو دنبال کنید.

ایلان ماسک در پاسخ به درخواست میخائیلو فدوروف معاون نخست وزیر اوکراین ، از راه اندازی استارلینک در این کشور خبر داد. او بدون توضیح چگونگی رسیدن تجهیزات به آنجا، گفته است که پایانه‌های Starlink بیشتری در راه است. ایلان ماسک در یک توییت جدید در حساب توییتر خود گفته :

سرویس استارلینک اکنون در اوکراین فعال است. ترمینال های بیشتری در راه اند. 

میخائیلو فدوروف خطاب به ایلان ماسک گفته بود : در حالی که شما تلاش می‌کنید مریخ را مستعمره کنید، روسیه سعی می‌کند اوکراین را اشغال کند. در حالی که موشک های شما با موفقیت از فضا فرود می آیند ، موشک های روسی به غیرنظامیان اوکراینی حمله می کنند. ما از شما می‌خواهیم استارلینک را در اختیار اوکراین قرار دهید و از روس‌های عاقل بخواهید که بایستند.

شرکت SpaceX متعلق به ایلان ماسک قصد دارد هزاران ماهواره استارلینک را به مدار ببرد. به عبارتی دیگر یک صورت فلکی خدمات اینترنتی ایجاد کند. اینترنتی که به عنوان جایگزینی کم‌هزینه برای سیستم‌های زمینی از راه دور که در معرض وقفه هستند، کار کند. این میلیاردر قبلاً 50 پایانه ماهواره ای را برای بازگرداندن اینترنت در تونگا اهدا کرد. البته شبکه مخابراتی آن در سال جاری به دلیل سونامی شدید مختل شد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*