اعتراض توسعه‌دهندگان Elden Ring نسبت به شرایط کاری سخت و دستمزد کم


Matin 22 اسفند 1400 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

گزارش تازه‌ای نشان می‌دهد که کارمندان استودیو FromSoftware، توسعه‌دهندگان بازی Elden Ring نسبت به شرایط کاری دشوار و دستمزد پایین معترض هستند. این استودیو به دلیل سبک کاری ویژه و توسعه بازی‌های محبوب همانند دارک سولز و الدن رینگ مورد توجه طرفداران بازی‌های ویدیویی و منتقدان است. بنابر آخرین اخبار بازی، شرایط کاری استودیو چندان موردپسند کارمندان نیست و این افراد نسبت به کار دشوار، دستمزد کمی دریافت می‌کنند.

گزارش‌ها توسط کارمندان فعلی و سابق استودیو FromSoftware در شبکه‌ی کاری Career Connection منتشر شده است. تعدادی از پیام‌ها مربوط به دهه‌ی گذشته است و نشان می‌دهد که شرایط کاری استودیو در طی سال‌های اخیر ثابت باقی مانده است و این باعث شده تا شکایت‌های مختلفی علیه استودیو ثبت شود. فرام‌سافتور در حال حاضر، امتیاز 2.6 را از 5 در وب‌سایت Career Connection دریافت کرده است و پیام‌ها از دستمزد بسیار پایین خبر می‌دهند.

استودیو FromSoftware توسعه‌دهندگان Elden Ring

شرایط نامناسب استودیو FromSoftware

توسعه‌دهندگان بازی Elden Ring امتیاز 2.2 را برای رضایت شغلی ثبت کرده‌اند و همچنین 1.9 برای پاداش‌ها و دستمزد گزارش کرده‌اند. به‌طور کل، شرایط کاری استودیو بد توصیف شده است و فشار زیادی روی کارمندان وارد می‌شود. توسعه‌دهندگان در نهایت حدود 3.4 میلیون ین در حدود 29 هزار دلار در سال دستمزد گرفته‌اند که عملاً جزو پایین‌ترین دستمزدها در ژاپن حساب می‌شود و حقوق پرداختی با کار انجام‌شده همخوانی ندارد. این در حال است که فرام‌سافتور در شهر توکیو قرار دارد و هزینه‌ی زندگی در این شهر بسیار زیاد است.

یکی از توسعه‌دهندگان بازی Elden Ring نوشته است که فشار کاری بسیار زیادی وارد می‌شود و هر توسعه‌دهنده، مجبور می‌شود هرماه حدود 40 ساعت اضافه کار قبول کند تا بتواند از پس وظایفش بربیاید. در نهایت پاداش خاصی برای این کارمند در نظر گرفته نمی‌شود. علاوه بر دستمزد پایین، شرایط کاری برای بانوان مناسب نیست. قرارداد ثبت‌شده هیچ اشاره‌ای به مرخصی بارداری و نگه‌داری از کودک نمی‌کند و بیشتر کارمندان زن مجبور به ترک استودیو می‌شوند.

تنوع جنسیتی استودیو فرام‌سافتور در پایین‌ترین حد ممکن قرار دارد و گزارش‌هایی از آزار جنسی در گذشته ثبت شده است. در واقع اکثر کارمندان استودیو مرد هستند و تنها تعداد اندکی از بانوان در این استودیو کار می‌کنند. این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شود که مسئله آزار جنسی و فرهنگ اشتباه استودیوها باعث ایجاد جنجال زیادی شده است. شکایت حقوقی علیه اکتیویژن بلیزارد هر روز جوانب بیشتری پیدا می‌کند و همچنین وضعیت استودیوهای یوبی سافت در طی سال‌های اخیر، جنجال زیادی به پا کرده است و کارمندان زیادی از این شرکت فرانسوی جدا شده‌اند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*