فروش بازی Elden Ring از 12 میلیون نسخه گذشت


Matin 25 اسفند 1400 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

شرکت Bandai Namco با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی، میزان فروش Elden Ring در هفته‌های پس از انتشار را 12 میلیون نسخه اعلام کرد. در حالی که حدود بیست روز از انتشار بازی می‌گذرد، الدن رینگ موفق به جابه‌جا کردن رکوردهای باورنکردنی شده است. الدن رینگ پرفروش‌ترین بازی جدیدی است که از سال 2016 تابه‌حال در اروپا منتشر شده است و بنابر آخرین اخبار بازی، فروش بازی الدن رینگ در کشور ژاپن نیز خیره‌کننده است.

هیدتاکا میازاکی، کارگردان و خالق بازی الدن رینگ در متن بیانیه‌ی مطبوعاتی از طرفداران و خریداران تشکر کرده است. وی نوشته است: «دیدن تعداد بازی‌کنان الدن رینگ شگفت‌انگیز است. می‌خواهم از سوی تمام اعضای تیم سازنده و از صمیم قلب از شما تشکر کنم». فروش دوازده میلیون نسخه در هفته‌های ابتدایی معمولاً توسط بازی‌هایی مانند کالاف دیوتی ثبت می‌شود و الدن رینگ به‌عنوان یک بازی جدید و داستانی، آمار خیره‌کننده‌ای از خود به جا گذاشته است.

میزان فروش Elden Ring در سراسر جهان

یاسو میاکاوا (Yasuo Miyakawa) مدیرعامل شرکت Bandai Namco با تشکر از طرفداران نوشته است: «می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم تا از تمامی طرفدارانی که الدن رینگ را به زندگی‌شان وارد کردند تشکر کنم. بسیار مفتخرم که در خلق چنین بازی شاهکاری با فرام‌سافتور و راهنمایی‌های کارگردان میازاکی و جورج آر آر مارتین شرکت داشته‌ام». مدیرعامل شرکت باندای نامکو در ادامه افزود که موفقیت کسب‌شده به آن‌ها اجازه می‌دهد تا این برند را گسترش دهند و آن را از مرزهای یک شرکت بازی‌سازی به یک برند روزمره تبدیل کنند.

گفتنی است متن بیانیه‌ی مطبوعاتی، الدن رینگ را یک IP یا مجموعه نامیده است و این بدین معنی است که تمامی شخصیت‌ها و داستان بازی به‌عنوان یک دارایی معنوی در نظر گرفته می‌شوند و در نتیجه داستان می‌تواند به شکل‌های دیگری استفاده شود. این گفته ممکن است به معنی ساخت انیمه یا سریال تلویزیونی از دنیای الدن رینگ باشد و موفقیت حاصل‌‌شده می‌تواند به استودیو در خلق چنین آثاری کمک کند.

میازاکی در ادامه صحبت‌های خود نوشته است که داستان بازی Elden Ring به دستان جورج آر آر مارتین نوشته شده است. گزارش‌های پیشین نشان از خلق داستان توسط میازاکی و مشاوره گرفتن از جورج آر آر مارتین بوده است. همکاری وی در ساخت این بازی، تأثیر زیادی روی میزان فروش Elden Ring گذاشته است. الدن رینگ پرفروش‌ترین بازی سال 2022 در کشور انگلستان و آمریکا است و همچنین فروش بازی در کشور ژاپن نیز باورنکردنی است و باید ببینیم کدام‌یک از بازی‌های امسال می‌توانند رکورد الدن رینگ را جابه‌جا کنند.

بازی Elden Ring برای کنسول‌های PlayStation، ایکس باکس و PC در دسترس است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*