رئیس شرکت Amazon Games از سمت خود کناره‌گیری کرد


Matin 8 فروردین 1401 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

بر اساس تازه‌ترین اخبار بازی، مایکل فرازینی که به عنوان رئیس شرکت Amazon Games (آمازون گیمز) فعالیت داشته، از سمت خود استعفا داده و پس از 18 سال شرکت آمازون را ترک کرده است.

آمازون از سال‌ها پیش لقب بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان را به خود اختصاص داده است. این امر موجب شده که شرکت مذکور تلاش کند وارد حوزه‌های مختلف از جمله سرگرمی شود. شرکت آمازون گیمز به عنوان بازوی شرکت Amazon در حوزه بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود. این شرکت روی ساخت و انتشار آثار مختلف تمرکز دارد. شرکت Amazon Games در شهر سیاتل، ایالت واشنگتن، تاسیس شد و تعدادی از بازی‌سازان با‌سابقه از جمله کیم سوئیفت، کلینت هاکینگ در آن شروع به فعالیت کردند.

حال مایکل فرازینی، رئیس شرکت آمازون گیمز، خبر از خروج خود از این شرکت داده است. به این واسطه او پس از 18 سال همکاری با شرکت Amazon، به طور کامل این شرکت را ترک می‌کند. مایکل فرازینی در پستی در لینکدین اعلام کرده که قصد دارد در میانه دوره فعالیتش، مدتی را استراحت کند.

وی در پست خود چنین نوشته است: «با این وجود که زمان مناسب برای کناره‌گیری از یک سمت عملا وجود ندارد، اما به نظرم اکنون زمان مناسبی است. ما دو بازی شاخص را در 6 ماه گذشته منتشر کرده‌ایم و مجموعه‌ای از بازی‌های امید‌وار‌کننده در اختیار داریم که در آینده منتشر خواهند شد».

مایکل فرازینی پیش از آن که ریاست شرکت Amazon Games را بر عهده بگیرد، مدیر خدمات نویسندگان آمازون بود. در سال 2009 شرکت آمازون تصمیم گرفت که مسئولیت بخش نوپای بازی‌های ویدیویی را بر عهده او بگذارد. خروجی شرکت آمازون گیمز در ابتدا به هیچ عنوان در حد انتظارات نبود. تا سال 2018 تنها چندین بازی موبایل و یک افزونه Twitch از سوی این شرکت در دسترس قرار گرفت.

شرکت Amazon Games آمازون گیمز

Lost Ark موفق‌ترین اثر شرکت Amazon Games محسوب می‌شود

در طی سال‌های اخیر روند ساخت تعدادی از بازی‌های مورد انتظار شرکت Amazon Games متوقف شده است. برای مثال می‌توان به بازی MMO اقتباسی از ارباب حلقه‌ها اشاره کرد. دیگر محصول شرکت آمازون گیمز، بازی Crucible بوده که در سبک Hero Shooter ساخته شده است. این اثر سریعا پس از انتشار از دسترس خارج شد. روند موفقیت‌های بخش گیم شرکت آمازون با انتشار بازی New World در سال گذشته آغاز شد. اما حتی این اثر نیز با مشکلات متعددی روبه‌رو بود که باعث کاهش تعداد بازیکنان شد.

شرکت Amazon Games وظیفه انتشار MMO مشهور کشور کره جنوبی یعنی بازی Lost Ark در مناطق اروپا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی را بر عهده گرفته است. بر‌خلاف بازی نیو ورلد، بازی لاست آرک با استقبال بازیکنان روبه‌رو شده و همچنان روند موفقیت‌های خود را ادامه می‌دهد.

در حال حاضر مشخص نیست که کناره‌گیری مایکل فرازینی چه تاثیری روی پروژه‌های آینده شرکت آمازون گیمز خواهد داشت. یکی از سازندگان بازی Crucible اعلام کرد که شکست این اثر در جلب نظر مخاطبین، به دلیل تصمیمات اشتباه مدیران شرکت Amazon Games بوده است. موفقیت بازی‌های New World و Lost Ark نشان می‌دهد که تغییرات مثبتی در آمازون گیمز شکل گرفته است.

نظر شما در مورد کناره‌گیری رئیس شرکت Amazon Games چیست؟ آیا این امر به بهبود کیفیت آثار این شرکت منجر خواهد شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*