بازی God of War Ragnarok احتمالا آخرین اثر انحصاری پلی استیشن 4 است


Matin 25 فروردین 1401 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

بسیاری از دارندگان کنسول PS4 بی‌صبرانه در انتظار انتشار بازی گاد اف وار رگناروک هستند. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، به احتمال زیاد بازی God of War Ragnarok آخرین اثری است که به صورت انحصاری روی کنسول پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد.

هشتمین بازی سری گاد اف وار در سال 2018 و با نام بازی God of War منتشر شد. این اثر حکم ریبوت مجموعه مذکور را داشته و تغییرات متعددی را پدید آورده است. تغییراتی که از بین آن‌ها می‌توان به انتقال به نورس، تغییر زاویه دوربین و استفاده از سلاحی جدید اشاره کرد. در پایان بازی گاد اف وار مشاهده کردیم که چگونه کریتوس و آترئوس زمینه آغاز رگناروک را فراهم کردند. حال استودیو Santa Monica در قالب بازی God of War Ragnarok قصد دارد پایان جهان را به تصویر بکشد.

بازی گاد اف وار رگناروک در سال جاری روی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد. با توجه به عمر PS4 و عرضه PS5، احتمال توقف پشتیبانی سونی از پلی استیشن 4 در آینده نزدیک وجود دارد. به این واسطه، بازی God of War Ragnarok آخرین اثر انحصاری کنسول نسل هشتم پلی استیشن محسوب می‌شود.

انتشار نسخه پلی استیشن 4 بازی‌های Horizon Forbidden West و God of War Ragnarok موجب شده بازیکنان بسیاری تصور کنند که عمر این کنسول هنوز به پایان نرسیده است. اما با استناد به بازی‌های معرفی شده، در صورتی که قصد تجربه بازی‌های انحصاری بعدی پلی استیشن را دارید، لازم است اقدام به خرید کنسول پلی استیشن 5 کنید.

در حال حاضر نسخه پلی استیشن 4 هیچ یک از بازی‌های انحصاری پلی استیشن که برای انتشار در سال‌های آینده معرفی شده‌اند، تایید نشده است. برای مثال می‌توان به بازی‌های Wolverine ، Spider-Man 2 و Final Fantasy XVI اشاره کرد که تنها در دسترس کاربران پلتفرم پلی استیشن 5 قرار خواهند گرفت. بر این اساس می‌توان از بازی God of War Ragnarok به عنوان آخرین اثر انحصاری که علاوه بر کنسول PS5، روی پلی استیشن 4 نیز منتشر می‌شود، یاد کرد.

بازی God of War Ragnarok گاد اف وار رگناروک

God of War Ragnarok آخرین ماجراجویی کریتوس در نورس است

بدون شک توقف پشتیبانی از کنسول پلی استیشن 4، مورد استقبال بسیاری از کاربران این کنسول قرار نخواهد گرفت. اما حقیقت امر این است که با انتشار بازی گاد اف وار رگناروک روی کنسول نسل هشتم سونی، روند پشتیبانی دو ساله این پلتفرم، پس از عرضه کنسول پلی استیشن 5، کامل می‌شود. ممکن است تصور کنید که شرکت سونی به این واسطه قصد دارد میزان فروش کنسول PS5 را افزایش دهد. اما این تصمیم ابعاد گسترده‌تر و متفاوتی دارد.

انتشار انحصاری بازی‌های مختلف برای کنسول پلی استیشن 5 مزیت‌های متعددی را به ارمغان می‌آورد. در حال حاضر موتور‌های بازی‌سازی برای ساخت آثار بین نسلی بهینه شده‌اند. اما با کنار رفتن کنسول پلی استیشن 4، سازندگان می‌توانند تمام توان خود را روی ساخت نسخه PS5 متمرکز کنند. این امر باعث می‌شود که قدرت بالای کنسول نسل نهم پلی استیشن امکان خودنمایی را داشته باشد و بازی‌هایی با جلوه‌های بصری چشم‌نواز و مشکلات کمتر در دسترس قرار بگیرد. با این که سونی به صورت رسمی اعلام نکرده، اما ظاهرا زمان خداحافظی با PS4 فرا رسیده است.

نظر شما در مورد معرفی بازی God of War Ragnarok به عنوان آخرین بازی انحصاری پلی استیشن 4 چیست؟ آیا این امر باعث می‌شود که به سراغ کنسول پلی استیشن 5 بروید؟ به نظر شما کنسول PS4 همچنان می‌تواند تا چندین سال دیگر نیز پشتیبانی شود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*