پروژه Super Game شرکت سگا شامل چندین بازی و NFT خواهد بود


Matin 25 فروردین 1401 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، شرکت سگا اطلاعات بیشتری از پروژه Super Game خود منتشر کرده و توضیح داده است که این پروژه شامل چندین بازی مختلف بوده و برخی از آن‌ها از فضای ابری و فناوری NFT بهره خواهند برد.

شرکت Sega یکی از مهم‌ترین ستون‌های صنعت ویدیو گیم است. این شرکت در عمر طولانی خود تاثیرات مختلفی روی این صنعت مذکور داشته است. کنسول‌های مختلف و مجموعه‌های متنوع بخشی از فعالیت‌های شرکت سگا در حوزه بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شوند. در ماه مه سال گذشته و در جریان گزارش عملکرد مالی، این شرکت از برنامه بلندمدت خود رونمایی کرد. بر این اساس یک استراتژی پنج‌ساله به اسم پروژه Super Game در دستور کار قرار گرفته است.

مالک سگا یعنی شرکت Sega Sammy در ماه نوامبر سرمایه پروژه Super Game را اعلام کرد. به این واسطه مبلغ 100 میلیارد ین (معادل 882 میلیون دلار) طی پنج سال آینده سرمایه‌گذاری خواهد شد. از این زمان تصور بر این بود که پروژه مذکور قرار است یک بازی بزرگ باشد. اما اکنون به واسطه یک مصاحبه داخلی مشخص شده که پروژه Super Game مجموعه‌ای از چندین بازی پر‌هزینه است.

شوجی اوتسومی، معاون ارشد اجرایی شرکت سگا، در مصاحبه‌ای که در وب‌سایت استخدام این شرکت منتشر شده، در این باره چنین توضیح داده است:

«شرکت Sega طیف گسترده‌ای از بازی‌های ویدیویی، شامل سخت‌افزارها و دستگاه‌های آرکید را ارائه می‌کند که به لطف برخورداری از فناوری‌های مختلف امکان‌پذیر شده است. Super Game به عنوان پروژه‌ای متشکل از بازی‌های AAA با بهره‌گیری از فناوری‌های سگا ساخته خواهد شد. هدف ما این است که در برنامه پنج ساله‌مان آن را محقق کنیم».

شوجی اوتسومی در ادامه گفته است:

«بازی‌های مختلفی تحت چارچوب پروژه Super Game در حال ساخت هستند. با وجود این که هر بازی متفاوت خواهد بود، اما بدون شک این آثار تجربه‌های تعاملی هستند که فراتر از چارچوب سنتی بازی‌ها حرکت می‌کنند. برای مثال، در گذشته به کسانی که بازی‌ها را تجربه می‌کردند، گیمر گفته می‌شد. اما الان تماشای بازی دیگران به یک فرهنگ تبدیل شده است و دیگر نمی‌توان این افراد را گیمر لقب داد. به نظر من در رابطه بین بازیکنان و تماشاگران پتانسیل بالایی وجود دارد. ما به ایجاد سرگرمی‌های جدیدی با استفاده از این امکانات فکر می‌کنیم».

به گفته معاون ارشد شرکت Sega، یک بازی موجود در پروژه Super Game باید چهار ویژگی اصلی را داشته باشد. به این واسطه بازی مذکور باید مولتی پلتفرم باشد، به صورت جهانی و چند‌زبانه ساخته شود، به طور هم‌زمان در سراسر جهان در دسترس قرار بگیرد و بازی AAA محسوب شود. به عبارت دیگر می‌توانید تصور کنید که مقیاس تولید این آثار در حد و اندازه‌های بلاک باستر جهانی باشد.

کاتسویا هیسای، مدیرکل شرکت سگا، در این باره توضیح داده است:

«در حال حاضر چندین بازی به عنوان بخشی از پروژه Super Game در حال ساخت هستند. در بخش من، حدود 50 نفر مراحل اولیه ساخت را پشت سر می‌گذارند. ما انتظار داریم که تعداد نهایی کارکنان چند صد نفر باشد».

انتشار بازی Sonic Frontiers

سری Sonic از مشهور‌ترین مجموعه‌های شرکت سگا است

پروژه Super Game احتمالا از فضای ابری و فناوری NFT بهره خواهد برد. شرکت سگا اخیرا توجه زیادی به این دو حوزه داشته است. ماسایوشی کیکوچی، از تهیه‌کنندگان شرکت Sega، در این باره گفته است:

«بازی‌های ویدیویی همواره از طریق فرهنگ‌ها و فناوری‌ها گسترش پیدا کرده‌اند. تجربه آثار از طریق شبکه‌های مجازی و تماشای بازی‌ها آخرین نمونه‌های این امر هستند. این یک روند طبیعی برای آینده بازی‌های ویدیویی است که به حوزه‌هایی جدیدی همچون فضای ابری و ان‌اف‌تی گسترش پیدا کند. ما در حال ساخت پروژه Super Game با این رویکرد هستیم که بازی‌های مختلف تا چه حد می‌توانند به یکدیگر متصل شوند».

شرکت Sega در ماه نوامبر اعلام کرد که با شرکت مایکروسافت برای «یک اتحاد استراتژیک» به توافق رسیده است. این همکاری باعث می‌شود که شرکت سگا، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت ویدیو گیم در ژاپن، به پلتفرم ابری ایکس باکس موسوم به Azure دسترسی داشته باشد.

در ماه ژانویه اعلام شد که شرکت سگا اقدام به ثبت علامت تجاری Sega NFT کرده است. یک هفته بعد از این اتفاق، هاروکی ساتومی که به عنوان مدیرعامل شرکت Sega شناخته می‌شود، به دلیل جو منفی که پیرامون اضافه شدن ان‌اف‌تی به بازی‌های ویدیویی تشکیل شده، تصمیم خود را تغییر داد.

نظر شما در مورد پروژه Super Game شرکت سگا چیست؟ آیا این اقدام شرکت مذکور صنعت ویدیو گیم را تغییر خواهد داد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*