مایکروسافت پایان دوره Windows Mixed Reality اعلام کرد…!


فاطمه شاعری 2 دی 1402 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

مایکروسافت به تازگی اعلام کرده است که پلتفرم Windows Mixed Reality خود را متوقف کرده. و “واقعیت ترکیبی ویندوز” (Windows Mixed Reality) را منسوخ می‌کند. این تصمیم در یک به‌روزرسانی فهرستی از ویژگی‌های منسوخ‌شده اعلام شده. و سرویس واقعیت ترکیبی ویندوز به همراه برنامه Mixed Reality Portal و نسخه Steam VR واقعیت ترکیبی ویندوز از لیست خدمت‌ها حذف شده است.

واقعیت ترکیبی ویندوز به عنوان درگاه وب‌محور برای بازی‌ها، برنامه‌ها و تجربیات مختلف در فضای واقعیت مجازی عمل می‌کرد.

این اقدام از سوی مایکروسافت در حالی انجام شده که اپل به تازگی به حوزه واقعیت مجازی و ترکیبی وارد شده. و در آینده به ارائه هدست واقعیت مجازی اپل پرداخته و این امر جذابیت خاصی دارد.

واقعیت مجازی

مایکروسافت تصریح کرده که تولید هدست HoloLens 2 که برای سازمان‌ها طراحی شده، فعالیت خود را ادامه خواهد داد. همچنین، این شرکت در ابتدای سال جاری بهبودات رایگان به ویندوز 11 و ویژگی‌های جدید را برای هدست HoloLens خود ارائه داده بود.

این تغییر در راهبرد مایکرو در حوزه واقعیت مجازی و ترکیبی به وقوع پیوسته است. با اعلام این اخبار، مایکروسافت همچنان بر روی پروژه‌های دیگری مانند Microsoft Mesh تمرکز خواهد داشت. که به کاربران امکان ملاقات در فضای مجازی بدون نیاز به هدست فراهم می‌آورد.

همچنین، این شرکت امکان دسترسی به برنامه‌های آفیس و پلتفرم Xbox Cloud Gaming را از طریق همکاری با Meta برای کاربران Quest فراهم کرده است.

اخبار دیگر مجله سیبو را دنیال کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*