پرداخت غرامت آیفون به کاربرانش…؟


فاطمه شاعری 17 دی 1402 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل که به دلیل کاهش سرعت آیفون‌های قدیمی به پرداخت غرامت ۵۰۰ میلیون دلار محکوم شده بود. اکنون شروع به اجرای این پرداخت به کاربران کرده است. ماجرای «باتری‌گیت» به سال‌ها قبل برمی‌گردد. زمانی که اپل به دلیل پیر شدن باتری‌های لیتیوم‌یون در مدل‌های قدیمی گوشی آیفون، سرعت عملکرد آن‌ها را کاهش می‌داد. این اقدام موجب محکومیت آیفون به پرداخت غرامت ۵۰۰ میلیون دلار به کاربران گشت.

به گزارش یک منبع آگاه، شرکت آیفون طبق برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده. به پرداخت غرامت یادشده به کاربران پرداخت کرده است. برخی از کاربران اعلام کرده‌اند که اپل به ازای هر ادعای موثق، مبلغ حدود ۹۲ دلار به آن‌ها پرداخت کرده است.

باتری اپل

این غول فناوری آمریکایی در ابتدا ادعا کرده بود که کاهش سرعت عملکرد آیفون‌ها یکی از مکانیزم‌های طراحی‌شده . در iOS 10.2.1 است به‌منظور حفظ امنیت و سلامت باتری کاربران، اما کاربران این مکانیزم را نه برای حفظ امنیت باتری، بلکه برای تشویق به خرید گوشی جدید می‌دانستند.

اگرچه اپل از زمان موضوع باتری‌گیت تاکنون ادعای بی‌گناهی می‌کند. اما کشمکش‌های برخوردهای بین کاربران و کوپرتینویی‌ها در نهایت به توافق اجباری آیفون برای پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار غرامت منجر شده است. تولیدکننده‌ی انواع تبلت آیفون این تصمیم را به دلیل پیشگیری از گسترش درگیری‌های حقوقی بیشتر توجیه می‌کند.

از میان دستگاه‌هایی که ماجرای باتری‌گیت منجر به کاهش عملکرد آن‌ها شد. می‌توان به خانواده‌ی آیفون ۶ و آیفون ۷ اشاره کرد. مجله سیبو به روزترین اخبار اپل را در خدمت شما دوستان عزیز می گذارد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*