افت شدید ارزش سهام اپل…؟!


فاطمه شاعری 17 دی 1402 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

افت ارزش سهام شرکت اپل، تنها نه تنها رقابت بین این شرکت و مایکروسافت برای رتبه‌ی اول باارزش‌ترین شرکت جهان را شدیدتر کرده است. بلکه این رقابت به نحوی جدید و بسیار جذاب نیز مشغول می‌شود.

مایکروسافت، در چند سال اخیر با گسترش بی‌سابقه کسب‌وکار خود، ارائه‌ی خدمات در حوزه‌های هوش مصنوعی، بازی و خدمات ابری، نه تنها نقش بسیار مهمی در رشد سرمایه‌گذاری داشته است. بلکه به کارمندان و مصرف‌کنندگان خدماتش نیز اهمیت می‌دهد.

به گفته Companies Market Cap، ارزش سهام مایکروسافت در سال گذشته حدود ۶۲ درصد افزایش یافته است. که نمایانگر پتانسیل بسیار بالای این شرکت برای سرمایه‌گذاری امن در آینده است.

سهام اپل

از طرف دیگر، سهام شرکت اپل در روزهای اخیر با تغییرات شدیدی روبرو شده است. و این افت ناگهانی مایکروسافت را به عنوان یکی از برترین برندهای جهان قرار داده است. اگر این روند ادامه پیدا کند، احتمالاً اپل به‌زودی رتبه‌ی اول را از دست خواهد داد.

هفته‌ی گذشته…

مایکروسافت اعلام کرد که دکمه‌ی اختصاصی کوپایلت به کیبورد لپ‌تاپ‌های ویندوزی اضافه می‌شود. این تصمیم نشان از توجه مداوم این شرکت به نوآوری و بهبود تجربه کاربران دارد. این دکمه به طور اختصاصی بر روی دو مدل لپ‌تاپ، شامل سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس لپ‌تاپ ۶، قرار دارد. و مطمئناً به ارتقاء کارایی و استفاده راحت از این دستگاه‌ها کمک خواهد کرد. (اپل)

هرچند که عملکرد مایکروسافت در بخش سخت‌افزاری به نسبت ضعیف تلقی می‌شود. اما با همکاری‌های مثبتی با OpenAI و اقتناع بخشی از اکتیویژن بلیزارد، این شرکت نشان داده است. که قادر به داشتن حضور چشم‌گیر در بازارهای هوش مصنوعی و بازی‌های ویدئویی است.

با دریافت جایزه «استودیو سبز سال» در گیمزکام ۲۰۲۳ برای طراحی و ساخت کنسول بازی ایکس باکس، مایکروسافت نشان داده که در زمینه اهمیت به محیط‌زیست نیز عملکرد تحسین‌برانگیزی دارد. ( اپل)

عملکرد قدرتمند مایکروسافت در زمینه‌های اهمیت به کارمندان و مصرف‌کنندگان، همچنین توجه به محیط‌زیست، احتمالاً سال ۲۰۲۴ را به یک سال پرموفقیت برای این شرکت تبدیل می‌کند. اخبار دیگر اپل را در مجله سیبو دنبال کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*