چرا اپل واچ در آمریکا ممنوع شد؟!


فاطمه شاعری 7 دی 1402 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

یکی از منتقدان دائمی اپل، تصمیم دولت آمریکا در مورد ممنوعیت فروش اپل واچ را حمایت کرده است. پس از صدور حکم ممنوعیت فروش مدل‌های جدید اپل واچ، اعمال شده توسط کمیسیون تجارت بین‌المللی (ITC) در آمریکا به دلیل نقض پتنت‌های مسیمو، شرکت تجهیزات پزشکی AliveCor، که همیشه از سیاست‌های اپل منتقد بوده است، از این تصمیم حمایت کرده است.

به گزارش 9to5Mac،

شرکت تجهیزات پزشکی AliveCor اعلام کرده است که به شدت از حکم ممنوعیت فروش اپل واچ حمایت خواهد کرد. و در پرونده‌ی شکایت مسیمو در مقابل سازنده گوشی‌های اپل، حمایت قاطعانه ارائه خواهد داد. AliveCor، همچنین در ادامه، شرکت‌های فناوری را به استفاده از روش‌های ضد رقابتی متهم کرده و از دولت آمریکا و ITC تمجید کرده است.

AliveCor همواره در جریان اختلافات با اپل بوده و ادعاهای نقض پتنت‌هایش را مطرح کرده است. در یک مورد در سال 2015، این شرکت مدارکی مبنی بر نقض پتنت‌های سنسور ECG (سنجش نوار قلب) را در مقابل اپل ارائه داد و امیدوار بود. که به توافقی بین دو شرکت منجر شود. با این حال، اپل بدون توجه به این ادعاها، در سال 2018 اپل واچ سری 4 را با استفاده از پتنت‌های مورد ادعای AliveCor به بازار عرضه کرد.

اپل واچ

AliveCor در پرونده خود از ITC درخواست ممنوعیت فروش اپل واچ را به دلیل سرقت فناوری‌هایش در سال 2021 نیز داشت.

این شرکت به عنوان یک تاریخچه داشتن شکایت‌های ضد انحصاری علیه اپل را نیز در کارنامه خود دارد. و ادعا کرده است که اپل تلاش کرده است که استفاده از فناوری‌های سنجش ضربان قلب را برای برنامه‌های متفرقه مشکل کند.

هرچند ITC

به دلیل نقض پتنت‌های AliveCor توسط اپل رای به نفع این شرکت داده است. اما تاکنون این پرونده منجر به ممنوعیت فروش اپل واچ نشده است.

اپل به امید صدور حکم لغو ممنوعیت فروش اپل واچ توسط دولت آمریکا در پرونده‌ی شکایت مسیمو امیدوار بود. اما دیروز دولت تصمیم گرفت حکم اعلام شده توسط کمیسیون تجارت بین‌المللی (ITC) را تصویب نکند. در نتیجه، تنها مدل مجاز برای فروش در حال حاضر اپل واچ SE (که از اکسیژن‌سنج خون محروم است) است.

احتمالاً اپل با ارائه به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید. توانایی دور زدن دو پتنت مسیمو که اساس تصمیم ITC را تشکیل می‌دهند، را داشته باشد.

اخبار اپل را در مجله سیبو دنبال کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*