ماژول دوربین آیفون 12 توسط تعمیرکارهای متفرقه قابل تعویض نیست


امید دلیری 10 آبان 1399 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

سری آیفون 12 مانعی جدید برای امکانات تعمیراتی آیفون را ارائه می دهد که این مانع ، مجوز تغییر ماژول های دوربین است که می تواند تعمیرکارهای متفرقه را بیشتر محدود کند. اپل به طور فزاینده ای دستگاه های خود را با محدودیت امکانات تعمیراتی توسط تکنسین های غیر مجاز و متفرقه طراحی کرده است.

تکنسین های iFixit کشف کرده اند که دوربین آیفون 12 برای عملکرد مناسب نیاز به مجوز نرم افزاری پس از تعویض قطعه دارد در صورتی که دوربین آیفون های قبلی می توانستند بدون نیاز به هیچ مرحله دیگر و مجوزی تعویض شوند. به نقل از iFixit ، دوربین و نمایشگر از جمله بخشهایی هستند که بیشترین نیاز را به تعمیر و یا تعویض دارند . این مجوز نرم افزاری تنها با استفاده از برنامه اختصاصی اپل به نام System Configuration قابل انجام است.

این برنامه فقط برای مراکز رسمی تعمیر مانند Apple Store یا Best Buy در دسترس است.

چنین تغییری می تواند بر بازار تعمیرکارهای متفرقه ، مراکز تعمیری خصوصی و همچنین بر جابجایی و فروش مجدد قطعات تأثیر زیادی بگذارد.

دوربین آیفون 12 ، اگر بدون اجازه رسمی نرم افزار اپل تعویض شود ، هنگام راه اندازی ظاهرا خوب کار می کند ، اما در طی استفاده منظم از کار می افتد.

iFixit خاطرنشان می کند که دوربین نتوانست به حالت فوق عریض تبدیل شود فقط در حالت های خاص کار می کند و به مرور از کار می افتد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*