اپل و Prepear به منظور توافق برای ثبت لوگوی تجاری میوه وارد مذاکره می شوند


امید دلیری 12 دی 1399 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل و شرکت Prepear اخیراً در مورد لوگوی اپلیکیشن Prepear که به شکل گلابی است ، گفتگوهایی را آغاز کرده اند.اپل مدعی است که این لوگو شباهت زیادی به علامت نمادین این شرکت یعنی سیب دارد.

اپل در ماه آگوست به طور رسمی با اپلیکیشن برنامه ریزی غذا Prepear و لوگوی آن مواجه شد و اعتراض خود را اعلام کرد. به گفته اپل ، لوگوی گلابی شباهت زیادی به لوگوی معروف اپل دارد و یک اثر تجاری مشابه ایجاد می کند.چند هفته بعد ، شکایتی مشابه در کانادا هم مطرح شد.

شرکت Prepear هم اپل را به قلدری متهم کرد. که این موضوع هزاران دلار هزینه برای اپل در پی داشت و منجر به اخراج یک کارمند شد. Russell Monson بنیانگذار و مدیر اجرایی ارشد شرکت Prepear ، دادخواست نجات لوگوی گلابی و پایان دادن به مخالفت تهاجمی اپل در مورد استفاده از لوگوی میوه را آغاز کرد. در این دادخواست آمده است : اپل با اقدامات قانونی پرهزینه ، با لوگو های مرتبط با میوه مخالفت كرده است. حتی اگر این لوگو ها شبیه به آرم اپل نباشند یا اصلاً در رده شغلی اپل نباشند.

درخواست تجدیدنظر تاکنون نزدیک به 270،000 امضا به دست آورده است. با این حال هیئت محاکمه و تجدیدنظر علائم تجاری اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده هفته گذشته اعلام کرد این مشکل به زودی به پایان خواهد رسید.اپل و Prepear برای حل و فصل این موضوع وارد مذاکره شده اند.به گزارش وبسایت MacRumors ، در حالی که دو طرف در مورد تنش زدایی بحث می کردند ، دادرسی به حالت تعلیق درآمد. در صورت عدم توافق ، اقدام اپل در تاریخ 23 ژانویه آغاز می شود.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*