اپل ممکن است به زودی به روزرسانی های امنیتی مستقل iOS را ارائه دهد


امید دلیری 26 اسفند 1399 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل ممکن است به زودی به روزرسانی های امنیتی مستقل iOS را ارائه دهد. کدی در جدیدترین نسخه بتای iOS 14.5 کشف شده که نشان می دهد که اپل در حال برنامه ریزی برای تغییری بزرگ در سیاست خود می باشد.

سیاست جدید اپل به کاربران امکان می دهد تا به روزرسانی های امنیتی را جدا از به روزرسانی های سیستم عامل دانلود کنند. این سیاست جدید توسط 9to5Mac کشف شده است. این سیایت برای کاربرانی که از سیستم عامل های قدیمی تر استفاده می کنند بسیار مفید است. آن ها می توانند امنیت دستگاه خود را بدون ارتقا به آخرین نسخه iOS ، به روز نگه دارند. مثلاً کاربری که آیفون قدیمی با iOS 13 دارد ، می تواند به طور بالقوه به روزرسانی های امنیتی جدید را دانلود و نصب کند.

برخی از دارندگان آیفون قدیمی ، سیستم عامل دستگاه خود را خیلی سخت و با شک و تردید به روز می کنند. زیرا می ترسند که به روزرسانی جدید منجر به عملکرد ضعیف دستگاه یا مصرف بیش از حد باتری شود. از سوی دیگر برخی از کاربران سادگی و ویژگی های سیستم عامل های قدیمی را ترجیح می دهند. این می تواند برای ایمنی اکوسیستم اپل مضر باشد. زیرا این شرکت به روزرسانی های امنیتی را همراه با به روزرسانی سیستم عامل ارائه می کند.

ارائه به روزرسانی های امنیتی مستقل iOS ، مشابه روشی است که در macOS اعمال می شود. این اقدام می تواند تأثیر برنامه های مخرب بر روی دستگاه های جدید و قدیمی را بسیار کاهش دهد. طبق کدی که توسط 9to5Mac کشف شده ، اپل این اقدام را احتمالاً در آینده ای نزدیک انجام خواهد داد. اما هنوز قطعی نیست که آیا اپل قصد دارد این ویژگی را ارائه دهد یا خیر.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*