Hotspot آیفون در iOS 15 مجهز به WPA3 می شود


امید دلیری 6 تیر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

Hotspot آیفون در iOS 15 مجهز به WPA3 می شود. سیستم عامل های iOS 15 و iPadOS 15 در پاییز امسال منتشر خواهند شد. این نسخه ها به بهبود امنیت آیفون ها و آیپد ها کمک می کنند. از جمله اینکه اپل از پروتکل WPA3 بهبود یافته در سیستم عامل هایش پشتیبانی می کند. اپل طی رویداد WWDC 2021 ، از نسخه آینده iOS رونمایی کرد.

افزایش امنیت کاربران ، یکی از اصلی ترین اهداف اپل

کاربران آیفون و آیپد در iOS 14 و iPadOS 14 می تواننداز دستگاه های خود به عنوان Hotspot Wi-Fi استفاده کنند. آن ها می توانند اینترنت آیفون یا آیپد خود را با سایر دستگاه های خود به اشتراک بگذارند. با این حال ، این ویژگی در حال حاضر فقط قادر به ارائه اتصال از طریق WPA2 هستند. MacRumors گزارش می دهد که با معرفی iOS 15 و iPadOS 15 ، پشتیبانی از WPA3 باید به امنیت بیشتر این ویژگی کمک کند. دستگاه های اپل قادر به اتصال به شبکه های WPA3 موجود هستند. Hotspot Wi-Fi آیفون گزینه استفاده از این پروتکل را ارائه نمی دهد. این موضوع در نسخه بعدی سیستم عامل تغییر خواهد کرد.

در نسخه های آزمایشی ارائه شده به توسعه دهندگان ، تجربه Hotspot تا حد زیادی همان WPA2 در iOS 14 باقی خواهد ماند. همراه با تغییراتی که عمدتا در ارتباط بین دستگاه با تمرکز بر شکستن رمزهای عبور ضعیف تنظیم شده توسط کاربر. ویژگی WPA3-Personal در ژوئن 2018 توسط اتحاد Wi-Fi معرفی شد. این پروتکل از ایجاد همزمان احراز هویت برابر (SAE) ، یک پروتکل ایجاد کلید امن برای ایجاد و تأیید اعتبار اتصال بهره می برد. با اتصال دستگاه به Hotspot و احراز هویت قبل از افشای رمز ورود به شبکه ، این پروتکل می تواند احتمال اتصال موفقیت آمیز مهاجم و حمله به رمز عبور مبتنی بر فرهنگ لغت را کاهش می دهد.

WPA3-Enterprise علاوه بر WPA3-Personal ، رمزگذاری 192 بیتی را نیز اضافه می کند و اتصال را ایمن تر می کند. مشخص نیست که آیا اپل فقط از نسخه شخصی استفاده می کند. یا از نسخه سازمانی رمزگذاری شده نیز استفاده می کند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*