ابزار توسعه جدید در iOS و iPadOS 15 می تواند اتصال 5G را نسبت به Wi-Fi در اولویت قرار دهد


امید دلیری 21 مرداد 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

ابزار توسعه جدید در iOS و iPadOS 15 می تواند اتصال 5G را نسبت به Wi-Fi در اولویت قرار دهد. روز گذشته نسخه های آزمایشی جدیدی از iOS 15 و iPadOS 15 برای توسعه دهندگان منتشر شد. در این نسخه ها ، پروفایل جدیدی وجود دارد. این پروفایل به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا کنترل بیشتری بر روی اتصال دستگاه خود داشته باشند. در واقع به آیفون یا آیپد مجهز به 5G اجازه می دهد تا در مواقعی که شبکه های Wi-Fi در اطراف شما کند یا ناامن هستند ، اتصال 5G را انتخاب کنند.

کنترل بیشتر بر روی اتصال دستگاه به شبکه

ابزار توسعه جدید به صورت یک پروفایل ارائه شده که می توانید از از طریق Apple Developer Center دانلود کنید. نام این پروفایل ، 5G Preferred Over Wi-Fi می باشد که به طور خودکار 5G را بر Wi-Fi ترجیح می دهد. اپل می گوید دستگاه های مجهز به 5G که از iOS 15 و iPadOS 15 استفاده می کنند ، می توانند به طور خودکار اتصال از طریق 5G را به جای WiFi در اولویت قرار دهند. مثلا هنگامی که عملکرد شبکه های WiFi کند و یا ناامن باشد.

این توضیحات تقریباً منعکس کننده متن پیش نمایش iOS 15 در وبسایت اپل است. متنی که در مورد ویژگی آینده که اولویت بندی خودکار 5G را در شرایط خاص امکان پذیر می کند ، توضیح می دهد. اپل آستانه دقیقی را که برای عبور دستگاه از Wi-Fi به 5G لازم است ، فاش نکرده است. تصور می شود که ابزار توسعه دهنده جدید الگوریتم تهاجمی تری نسبت به ویژگی نصب شده در iOS 15 و iPadOS 15 اعمال می کند.

به گفته اپل با نصب پروفایل 5G Preferred Over Wi-Fi ، می توانید ترجیح 5G به Wi-Fi را مشاهده کنید. دستگاه شما باید مجهز به چهارمین نسخه آزمایشی iOS و iPadOS 15 یا بالاتر باشد. وبسایت MacRumors امروز این پروفایل را مشاهده کرده است. انتظار می رود اپل پاییز امسال iOS 15 و iPadOS 15 را در کنار آیفون های جدید منتشر کند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*